Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 256 / Bezoekers Vandaag: 1449
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 557
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 te hard in stopsectie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ron

Netherlands
56 berichten

Geplaatst - 01 feb 2008 :  16:17:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo forumleden,

Ik krijg steeds de melding op het logscherm: Lok x, blok y: op stopmelder >minimum.
Wat betekent dit?
En wat kan ik eraan doen?

Ik heb de snelheden al verlaagd, maar desondanks.

mvg,
Ron

Fleischmann N, TC, Par63, BMD16

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 feb 2008 :  16:20:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ron,

Het betekent dat de trein harder dan de minimum snelheid rijdt als de trein op de stopsectie is aangekomen. Om meer 'rampen' te voorkomen zet Koploper deze trein meteen stil en remt deze dus niet meer netjes af.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

ron

Netherlands
56 Posts

Geplaatst - 01 feb 2008 :  18:32:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Bedankt voor je reactie.
Als ik in rijwindow kijk bij Ingesteld zie ik een snelheid bij binnenrijden van het stationsblok van 15km/u. Dit komt overeen met stap 5 van de geijkte locsnelheden. Als ik dit getal handmatig verlaag, zie ik dit getal terug, terwijl de pop-up melding zegt gemiddelde snelheid uit Trein/Bloktype en minimum snelheid (er zijn 3 bezetmelders). Maar het getal van stap 5 blijft staan. In het logging-scherm zie ik de snelheid teruglopen (ook de werkelijke snelheid) 8,7,6,5 en dan 0.
Moet ik nog langzamer gaan (binenkomen)rijden?

mvg
Ron


Ga naar bovenaan de pagina

ron

Netherlands
56 Posts

Geplaatst - 01 feb 2008 :  20:22:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Ik denk dat ik het gevonden heb.
In onderhouden locomotieven/stamgegevens staat een vakje minimale snelheid. Daarachter staat tussen haakjes Decoderstap. Ik heb de inhoud van dat vakje genegeerd omdat ik dacht dat het betrekking had op decoderstappen en dus hiet van toepassing zou zijn op geijkte snelheden. Door nu -zomnaar- dit getal (5) verlaagt te hebben, zag ik dat het logscherm wel waardes lager dan 5 aangaf en de te hard melding verdwenen was.

groeten,
Ron
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 feb 2008 :  23:32:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Robn,

Bij het rijden met geijkte snelheden wordt gebruik gemaakt van cruisecontrole decoders. Die minimale snelheid heeft eigenlijk alleen betrekking op decoders die niet van cruisecontrole zijn voorzien en bijvoorbeeld pas gaan rijden met stap 3 ipv 1.

Bij een nieuwe loc stelt Koploper altijd 1 voor als minimale snelheid. Gewoon overnemen van defaults is vaak het beste.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

ron

Netherlands
56 Posts

Geplaatst - 02 feb 2008 :  13:21:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Bedankt. Dat was belangrijke info. Het was alweer lang geleden en zo zijn default waardes langzamerhand verdwenen. Ik ga in ieder geval naar 1.

mvg
Ron
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina