Auteur |
Onderwerp |
|
biem
Netherlands
95 berichten |
Geplaatst - 29 jan 2008 : 18:47:17
|
Heb nu 3 lok's aan het rijden, nu deed zich het volgende voor: voor het bereiken van de wisselstraat heb ik blokken gemaakt , bestaande uit 2 bezetmelders, de laatste bezetmelder heeft ongeveer een lengte van 25 cm, hier moet de lok dus stoppen. Had bij dit blok, dus bij de laatste bezetmelder het bolkje :start afrem gemiddelde aangevinkt.Omdat de lok wel eens wil doorschieten, heb ik nu bij de eerste bezetmelder: start afrem gemiddelde aangevinkt,alleen nu kruipen ze dus over de baan naar de laatste bezetmelder toe. Kan ik die snelheid omhoog krijgen ?
Geert
Download Attachment: geert.bck 17,41 KB |
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2008 : 19:31:52
|
Geert,
Als je je locs in dat blok leert remmen dan is het doorschieten niet meer aan de orde en zullen ze geleidelijk afremmen en bij de laatste bezetmelder stoppen. Je kunt dan ook de standaardinstellingen mbt remmen laten staan. Ze zouden dan niet meer mogen doorschieten. De maximumsnelheid in een blok omlaag doen kan ook nog een beetje helpen.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
Bewerkt door tomprins op 29 jan 2008 19:34:02 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2008 : 20:51:36
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door biem
Heb nu 3 lok's aan het rijden, nu deed zich het volgende voor: voor het bereiken van de wisselstraat heb ik blokken gemaakt , bestaande uit 2 bezetmelders, de laatste bezetmelder heeft ongeveer een lengte van 25 cm, hier moet de lok dus stoppen. Had bij dit blok, dus bij de laatste bezetmelder het bolkje :start afrem gemiddelde aangevinkt. Kan ik die snelheid omhoog krijgen ?
Download Attachment: geert.bck 17,41 KB
Start afrem gemiddelde bij stopsectie lijkt mij NIET de bedoeling, daar moet hij stoppen, ergens anders zetten hoeft niet denk ik,koploper neemt voorlaatste bezetmelder.... Je kan echter ook aangeven hoever hij mag(moet) doorrijden.... in cm bij blokkenmerken.... |
|
|
biem
Netherlands
95 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2008 : 21:13:50
|
ik heb dus nu aangevinkt ,in stopsectie direct stoppen,maar toch schiet hij door, dus ergens doe ik wat fout
Geert |
|
|
biem
Netherlands
95 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2008 : 21:27:38
|
Waarschijnlijk heb ik het dan verkeerd ergens gelezen, heb mijn blokken in het schaduwstation gemaakt uit 2 bezetmelders, ga het eens proberen. Dus de optie "start afrem gemiddelde" moet aanstaan bij de eerste melder ?
Geert |
Bewerkt door biem op 29 jan 2008 21:30:11 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2008 : 21:35:48
|
Ik lees hier dat bepaalde zaken 'moeten'. Echter waarom dit zo is zou ik niet weten. Ik gebruik zelf ook in schaduwstation afremmen op laatste melder (met andere woorden niet afremmen). Met een apart bloktype hou ik dan de snelheid wat lager en met lage massasimulatie in locdecoder staat de loc altijd op de juist plaats. Mijn stopsecties zijn 30 cm lang (schaal N!!).
Koploper heeft niet snel beperkingen en legt ook niet veel op. Kijk dus svp een beetje uit met het doen van algemene uitspraken.
Mvg, Paul. |
|
|
biem
Netherlands
95 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2008 : 21:42:13
|
Heb ondertussen de min snelheid verhoogd , kijken wat dat doet
Geert |
|
|
biem
Netherlands
95 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2008 : 22:07:05
|
Okay, met de min snelheid valt dat dus wel te regelen. Heb dus nu ongeveer van alle blokken ,welke uit 2 melders bestaan, de eerste melder aangeduid als ""start afrem gemiddelde"
Geert |
|
|
|
Onderwerp |
|