Auteur |
Onderwerp |
|
Krokodil
Netherlands
40 berichten |
Geplaatst - 20 jan 2008 : 18:34:03
|
Geachte Koplopers Volgens de Handleiding van Uhlenbrock moeten er twee isolatie punten gemaakt worden voor 1 bezetmeldpunt. Nu is mijn duits niet zo goed dat ik begrijp waarom dit nodig is. Ik heb eeb voorbeeld uit de handleiding ge-upload, maar ik heb mijn twijfels over de noodzaak hiervan? Volgens mij zet ik met deze actie de rest van mijn baan stroomloos of zie ik dit verkeerd?
Groet, Ben
Ben Geijtenbeek Koploper-IB-N-Fleischmann-UH63410&UH63340
Download Attachment: 63340.JPG 31,44 KB |
Bewerkt door Krokodil op 20 jan 2008 18:37:17 |
|
Broekoord
Netherlands
26 Posts |
Geplaatst - 20 jan 2008 : 19:02:35
|
Hoi Ben,
Je zal toch echt de rail op 2 plaatsen moeten doorhalen anders creëer je geen bezetmeldpunt van waaruit koploper ook bv later het afremmen of het stilstaan laat geschieden. Ik denk dat je na de sectie weer een aansluitpunt maken moet voor de stroom of je moet dat al hebben anders komen ze tot stilstand en verderop in het blok maak je ook weer een bezetmeldpunt dus hier tussen zal je toch stroom moeten maken. Zelf werk ik met wisselstroom dan is het iets eenvoudiger. Maar in jouw geval is het simpel op te lossen. Er haakt vast nog wel een mede gelijkstromer aan je vraag aan.
Mvg Ron |
|
|
Krokodil
Netherlands
40 Posts |
Geplaatst - 20 jan 2008 : 19:24:08
|
Ik vind het zo raar dat er niets op aangesloten word!. Bij de eerste snap ik wat er gebeurd. Maar die tweede daar gaat geen draad naar de bezetmelder en ook geen doorverbinding op rood.? Dan is het toch over?.
Groet, Ben
Ben Geijtenbeek Koploper-IB-N-Fleischmann-UH63410&UH63340 |
|
|
Marco
Netherlands
107 Posts |
Geplaatst - 20 jan 2008 : 19:45:10
|
je moet je gehele baan in delen verdelen en dat doe je door 1 zijde van de rail te isoleren. Deze geisoleerde delen verbind je ieder aan een bezetmelder waardoor koploper weet waar de trein zich bevind. Als je dit hebt gedaan kun je je baan in blokken verdelen en lijnen toekennen aan een blok. Zo is het mogelijk om met meerdere treinen te rijden zonder dat ze elkaar inhalen. Succes
een beginner die nog een beginner blijft!! |
|
|
J.Heuschkiel
Netherlands
131 Posts |
Geplaatst - 20 jan 2008 : 19:55:25
|
Door al die "isolaties" is het uiteraard wel nodig om op meerdere plaatsen de gewone rij-spanning aan de rail toe te voeren. Dus alle stukken die GEEN terugmelding behoeven moet je aansluiten op de rij-spanning !
Ik denk dat Ben dit bedoeld met "stroomloos"; en het is dus niet de bedoeling, dat alle "niet-detectie-stukken" stroomloos worden.
M.vr.gr. Jo Heuschkiel H0-IB-DCC-Koploper |
Bewerkt door J.Heuschkiel op 20 jan 2008 19:56:04 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 20 jan 2008 : 19:55:53
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Krokodil
Ik vind het zo raar dat er niets op aangesloten word!. Bij de eerste snap ik wat er gebeurd. Maar die tweede daar gaat geen draad naar de bezetmelder en ook geen doorverbinding op rood.? Dan is het toch over?.
Er wordt WEL wat op aangesloten, maar VIA de bezetmelder, en dan naar de andere draad van de voeding De bezetmelder voelt de stroom en meldt aan de computer dat er iets is dat stroom verbruikt. Zo weet de computer waar de trein al is. |
|
|
Krokodil
Netherlands
40 Posts |
Geplaatst - 20 jan 2008 : 23:45:33
|
Jongens bedankt , ben er uit, stroom komt uit module gevoed door IB. Dan is de stroom kring weer rond!
Dank voor het meedenken,
Groet, Ben
Ben Geijtenbeek Koploper-IB-N-Fleischmann-UH63410&UH63340 |
|
|
|
Onderwerp |
|