Auteur |
Onderwerp |
|
dentheo
Belgium
1758 berichten |
Geplaatst - 03 jan 2008 : 20:52:57
|
Er bestaan allerlei keerlusschakelingen...maar als ik met koploper werk en nog een paar omschakelrelais heb liggen van trix dan kan ik dat toch met één of andere logische actie. De bezetmelders heb ik toch al in de baan.
Of heb ik iets gemist ? Voor of nadelen ? Blinde vlek ? |
|
Wim Romijn
Netherlands
1024 Posts |
Geplaatst - 03 jan 2008 : 21:01:41
|
Hallo Theo,
Is ook een oplossing. Voordelen? Nadeel: werkt alleen als je via Koploper een trein laat rijden, stuur je voor de fun of test een keer een trein over de baan dan krijg je kortsluiting.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 03 jan 2008 : 21:09:37
|
Hallo Theo,
Je zou eventueel je keerlus kunnen ombouwen naar een Funky-rail keerlus (www.funkyrail.nl/), maar dat is best een gesleutel. Je kunt ook voor de oplossing kiezen die eerder op dit forum is verschenen, namelijk ompolen digitaalspanning geplaatst door Ferry op 23 november 2007. (www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1016). Als je het heel ruig wilt doen kun je altijd nog een keerlusmodule LK100 van Lenz kopen. Die wacht gewoon tot er kortsluiting ontstaat en schakelt dan snel de polariteit om. Ik ben zelf van plan eerst de Koploper oplossing te proberen, maar mijn keerlussen zijn al voorbereid op installatie van een Funky-rail systeem.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 03 jan 2008 : 21:31:09
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Hallo Theo,
Je zou eventueel je keerlus kunnen ombouwen naar een Funky-rail keerlus (www.funkyrail.nl/), maar dat is best een gesleutel. Je kunt ook voor de oplossing kiezen die eerder op dit forum is verschenen, namelijk ompolen digitaalspanning geplaatst door Ferry op 23 november 2007. (www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1016). SNIP Ik ben zelf van plan eerst de Koploper oplossing te proberen, maar mijn keerlussen zijn al voorbereid op installatie van een Funky-rail systeem.
Hartelijk dank, juist wat ik nodig had. Ga ook eerst voor KL met relais die ik recupereer uit mijn wisselschakeling...Nu nog even meten welk blok het langste is in mijn keerlus.. |
|
|
|
Onderwerp |
|