Auteur |
Onderwerp |
|
Rene1970
Netherlands
5 berichten |
Geplaatst - 18 dec 2007 : 00:12:22
|
Hallo allemaal,
Ik ben René en ben na een aantal jaren mijn baan weer aan het opbouwen. Ik heb een eenvoudige vraag waarop ik geen antwoord heb gevonden in de uitgebreide handleiding van Koploper. Van mijn baan zijn alle verdekte achteraan liggende opstelsporen en keerlussen en vooraan liggende stationssporen in blokken ingedeeld, ieder voorzien van twee en drie meldpunten. Niets mis mee dus. Om van voor naar achter en andersom te rijden, ligt aan weerszijden van de baan een stukje dubbelspoor welke te kort zijn om bruikbare blokken van te maken. De kortste trein die ik kan laten rijden is nog altijd langer dan deze spoorlengtes. Uiteraard laat ik hier een stopverbod van kracht zijn geldend voor alle treinen. Mijn vraag is dus: Moeten deze spoorstukken ook als blokken worden ingevoerd of kan ik volstaan met deze lijnen op te nemen in de wisselstraten?
Groeten, René
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 18 dec 2007 : 00:37:23
|
Hallo René,
dit kan allebij, als er echter geen bezetmelders in het tussenliggende gedeelte liggen is het niet zinvol er een blok van maken, liggen er wel terugmelders in, dan kan je er stopverbod inbouwen (evt. voor te lange treinen)
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
Rene1970
Netherlands
5 Posts |
Geplaatst - 18 dec 2007 : 13:20:43
|
Dan maak ik het mezelf makkelijk door de spoorstukken blanco te houden.
Bedankt. René
|
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 18 dec 2007 : 18:06:28
|
Hallo René,
dit heeft slecht 1 klein nadeel, verloren wagons op tussenliggende stukken worden ook niet gedetecteerd, werkt echter prima verder,
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
Rene1970
Netherlands
5 Posts |
Geplaatst - 19 dec 2007 : 21:06:48
|
Walter,
dit is op mijn baan geen enkel probleem omdat alle sporen toch zichtbaar zijn. Overigens ben ik nog nooit een wagon/rijtuig "kwijtgeraakt".
René
|
|
|
|
Onderwerp |
|