Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 159 / Bezoekers Vandaag: 159
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 159
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Opslaan positie en grootte vensters
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

davevdlocht

Netherlands
153 berichten

Geplaatst - 18 nov 2007 :  15:41:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

In mijn (tijdelijk) nieuwe setup maak ik gebruik van 2 15" TFT monitoren welke middels software 1 scherm is van 2048 x 768 pixels groot.

Nu heb ik het probleem dat ik op het ene beeldscherm het baanoverzicht wil laten staan, en op het andere beeldscherm andere vensters, maar dat de positie na herstart Koploper toch niet zo is zoals waarmee afgesloten is. Ondanks dat het vinkje 'Opslaan bij afsluiten' er staat.

Ik denk, misschien ligt dat aan het formaat. Dus monitoren in andere modus gezet en Koploper over de 2 schermen 'uitgesmeerd'. Hierbij idem dito. Posities blijven niet bewaard, of worden niet goed geinitialiseerd.

Overigens werkt dit met beide methoden wel met andere software waarbij venster-posities bewaard blijven.

Is er iemand bekend met dit probleem?

Groetjes,
Dave

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 nov 2007 :  15:59:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Niet bij mij in ieder geval. Heb jij ook van het hoofdwindow van Koploper aangegeven dat deze positie opgeslagen moet worden bij afsluiten (wordt nog wel eens vergeten)?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 18 nov 2007 :  16:15:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Hmmm.. Vreemd... Heb ik inderdaad ook aangegeven.

Bij mij komen na een herstart van Koploper, het Overzicht locomotievenen Baanoverzicht weer langs elkaar te staan terwijl ik het Baanoverzicht naar de andere monitor gesleept heb (Koploper staat gemaximaliseerd).

Kan dit te maken hebben met restoren van een database van een andere PC b.v.?

Groetjes,
Dave

Bewerkt door davevdlocht op 18 nov 2007 16:18:51
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 18 nov 2007 :  19:14:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Gevonden!

Ik had 'even' niet in de gaten dat je per venster deze instelling (Opslaan bij afsluiten) kunt maken. Stond dus niet ingeschakeld in het Baanoverzicht-venster, en alleen in het programma-venster.

Groetjes,
Dave
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 nov 2007 :  19:29:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dave,

Juist dat bedoelde ik. Weer iets wat geen probleem was minder

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 18 nov 2007 :  23:21:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Ehm... Het was een probleem, wel 't mijne maar ach , dat is in 99% van alle posts/vragen hier het geval.

Maar gelukkig 1 met een misschien te eenvoudige oplossing achteraf gezien. Misschien heb ik niet goed genoeg gekeken in de handleiding, deze staat boordevol informatie en antwoorden op de meeste vragen. Dit geval kon ik echter niet terugvinden. Na 2 dagen zoeken naar 'n antwoord toch maar een post geplaatst. Het kwartje viel ook pas een uur of 3 na mijn reactie op jouw reactie:

quote:
Heb jij ook van het hoofdwindow van Koploper aangegeven...


Maargoed, dit probleem van mij is i.i.g. de wereld uit!
Thanks...

Groetjes,
Dave
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina