Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 91 / Bezoekers Vandaag: 849
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 298
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Keerlus
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

JohnWouterse

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 03 jul 2025 :  12:03:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Medespoorders,

Ik heb een keerlus (power 3) welke goed werkt. Ik rij trouwens maar 1 richting uit. Het valt mij op dat de verlichting wanneer een loc de lus binnen rijdt even knippert en dan bij uitrijden normaal blijft branden. Echte ik heb 1 loc die bij inrijden even kort inhoudt (stil staat). Ik ben niet echt een techneut en hoop dat er iemand is die mij misschien een hint kan geven waar ik moet zoeken.

groet

John Wouterse

JWWM

remunj

Netherlands
1122 Posts

Geplaatst - 03 jul 2025 :  12:34:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Koploper heeft geen weet van een keerlus. Met Koploper heeft het dan ook niets van doen.
Je zult het in je keerlusschakeling moeten zoeken. Zeker weten dat alles daar goed aangesloten zit? Isolaties op de juiste plek, geen ongewenste verbindingen etc.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2608 Posts

Geplaatst - 03 jul 2025 :  16:12:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo John,

De aansluiting voor de keerlus op de Power3 is alleen een aansluiting, die een keerlusschakeling activeert. In een dergelijke constructie werkt de keerlusschakeling op het feit dat er in de keerlus kortsluiting ontstaat bij het in- of uitrijden van de lus. Dan wordt snel de polariteit omgewisseld. Door die kortsluiting zul je altijd een korte stroomonderbreking hebben. Je ziet dat in de verlichting en sommige locs zijn er erg gevoelig voor. Het is een kwestie van het zoeken van de juiste instelling. Op het Beneluxspoorforum is daarover veel te vinden.

Met beste groeten
Dirk bj1953
HO=TC/IBII
Ga naar bovenaan de pagina
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina