Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 282 / Bezoekers Vandaag: 343
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 331
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Afremmen en optrekken probleempjes
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartSteur

Netherlands
245 berichten

Geplaatst - 29 mrt 2013 :  11:26:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb een probleempje met het afremmen naar gemiddelde en minimum snelheid. Ik heb backup bijgevoegd met daarin volgende situaties:

1. Ik laat trein 44 rijden vanuit blok 102 naar 903. Ik blokeer dan de blokken 808 en 601 handmatig. Hierdoor zal de trein keurig afremmen en stoppen in blok 904.
Geef ik dan blok 808 vrij, dan rijdt de trein met minimale (3 km/u) het blok in en trek niet verder op. Pas bij laatste bezetmeld punt van blok 808 gaat hij versnellen.

2. Ik laat trein 44 rijden vanuit blok 102 naar 903. Ik blokeer dan blok 804. Hierdoor moet de trein stoppen in blok 808. De trein gaat van 904 naar 808 met de snelheid van de wisselstraatbeperking, maar remt niet meer af. Volgens de instelling van blok 808 moet hij bij bezetmeldpunt 2 naar minimum en daarvoor al naar gemiddeld (R20).
Maar geen van tween. Ik heb ditzelfde in andere blokken en daar werkt het wel. Waarom hier niet?

Groet,

Download Attachment: Sloterkade.bck
442,67 KB
Bart

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2013 :  17:05:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Het was even zoeken, maar de oorzaak gevonden.
Wat je ziet heeft te maken met de snelheids- en lengtemetingen die je rond deze blokken hebt zitten.

In de helpfile is dit ook terug te vinden:
"Indien een tweede bezetmeldpunt is toegevoegd als snelheidsmeting, wordt de lengtemeting nauwkeuriger. Na het passeren van de eerste meting zal de locomotief met dezelfde snelheid blijven doorrijden tot de lengte- en snelheidsmeting zijn afgelopen."

Als je met één meetpunt gaat werken, heb je dit probleem niet meer, maar wordt je meting minder nauwkeurig.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

BartSteur

Netherlands
245 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2013 :  10:16:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Huub,

Dank je wel. Ik was helemaal vergeten dat ik die lengtemetingen had opgevoerd.

Groet,
Bart
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina