Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 672 / Bezoekers Vandaag: 8826
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wat zijn de beperkingen bij Alternative routes?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 03 nov 2009 :  12:33:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemiddag,
Ik heb een aantal vaste routes in gebruik.
In het station zijn er meerdere routes mogelijk.
Als er echter na het alternatief gebruikte spoor niet meteen op de oude route kan worden terug gekomen, lijkt het als of K. verdwaald is.
In de ''Help" functie kan ik hierop geen antwoord vinden.
Vr Gr Peter

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  13:01:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Peter,

helpfile zegt het volgende:

De alternatieve blokken vragen om een kleine uitleg. Het is niet zo dat er willekeurig alternatieve blokken kunnen worden vastgelegd. Kijk naar het volgende plaatje:
blok1-\-- blok2------------------/-blok6
       \- blok3-----blok 4------/
        \ blok5----------------/


In een deel van de vaste treinroute is de volgorde van de blokken 1, 2, 6 en 7. De blokken 3/4 en 5 zijn andere sporen van het station. Het kan geen kwaad om als alternatief voor blok 2 een van de blokken 3/4 of 5 te gebruiken. Om dit te kunnen kiezen in onderhouden van de gegevens in blok 2 moet blok 1 het vorige blok zijn en blok 6 moet het volgende blok zijn. Als deze sporen slechts in één richting bereden zouden kunnen worden, dan mag je volgens de algemene regels van de vaste treinroute blok 6 weglaten. Doe je dit, dan kun je helaas geen alternatieve blokken selecteren bij blok 2. Na blok 2 moet dus echt blok 6 worden ingevuld in de vaste treinroute. De volgorde waarop de alternatieve blokken worden gekozen, kun je hier zelf instellen. De blokken kun je verslepen in het vak van de alternatieve blokken en op deze manier een andere volgorde maken. Alleen de volgorde van de geselecteerde blokken blijft bewaard.

Anders kan ik het ook niet maken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  17:13:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Bij het maken van de vaste route heb ik echter -wel- blok 6 uit jouw voorbeeld aangegeven in de vaste route. Kan het dan toch mis gaan? Het gekke is dus, dat K. een wissel in de wisselstraat bedient, maar niet de route geel maakt die erbij hoort, en dus ook niet de bijbehorende bezetmelders gaat afwachten.
Ik heb geprobeerd de beide vragen van vabmiddag gescheiden te houden, maar het ene heeft met het andere te maken.
Vr Gr ,Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  17:48:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Er gaan dan twee gedachtes:
- wisselstraten zijn niet goed gedefinieerd of
- je zet de wissels in de vaste treinroute zelf (alleen als je echt weet wat je doet te gebruiken!)

Upload je database eens en geef hierbij aan in welke blok(wissels) / welke trein / welke vaste route het fout gaat.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 03 nov 2009 17:50:01
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  21:48:15  Toon profiel  Reageer met citaat


Download Attachment: beekberg.bck
191,44 KB
Hallo Paul,
Ik hoop dat dit lukt, anders moet ik het je in een E mailtje sturen.
De klacht is, dat wissel 24 -soms- in de kromme stand dwz rechtsleidend gaat staan, in de route van bl 25 naar bl 42.
_Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  22:09:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Peter,

oa. tussen oa. de blokken 2 en 4 zit een alternatieve wisselstraat, onder nr. 2, echter zonder dat hier wissels geschakeld worden, vermoedelijk zit hier jouw probleem? Je hebt onder volgnummer 2 een bezetmelder gedefinieerd waarmee de straat vrijgegeven moet worden, als je deze verwijderd komt de alternatieve straat te vervallen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 03 nov 2009 22:18:21
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  22:42:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,
Goed dat je dat gezien hebt. Maar momenteel kom ik niet bij het proefrijden in Beekbergen. Dat is bovenleidingloos, en ik rij nu alleen tussen de keerlussen en de kopsporen daarin met losse Eloks. Het probleem zit in de route bl25 naar 42,dus vanaf de vrijebaan rechtsonder naar een perronspor in Apeldoorn.
Maar de fout in Beekbergen is iig genoteerd!
Vr gr, Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  22:47:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter (en walter),

De alternatieve wisselstraat van 2 naar 4 is overbodig en hierin zijn ook niet alle wissels opgenomen van de straat. Het is echter geen alternatief, dus ik zou wisselstraatvolgnummer (leuke voor scrabble) twee gewoon verwijderen. Hierin zie ik geen reden voor het zetten van wissel 24.

Ook bij 24 naar 43 liggen alternatieven vast. Op zich prima; echter je gaat hiermee dwars over blok 53! Kan daar dan niets staan?

Ik kan geen aanleiding vinden in je database waarom 24 fout wordt geschakeld. Wat zou ik zelf doen:
- communicatie logging in de gaten houden voor wissel 24. Als deze in de foutieve stand staat heeft Koploper dan een opdracht de deur uit gezonden?
- schakelt deze wissel niet mee met een andere? Ergens dus een kontaktje teveel en een ongewense verbinding?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  23:16:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul en Walter,
Bedankt voor de reaktieen het bekijken van het Koploperbestand.
Morgen ga ik verder kijken.
Vr gr, Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina