Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 132 / Bezoekers Vandaag: 5657
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 679
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Netjes remmen in stationsblok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

De Dijk

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 27 dec 2018 :  23:35:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste spoorders,
De intercity treinen komen via normale blokken waar een snelheid van 120 km/ h gerden mag worden binnen via een wisselstraat op stationsbloken waar 40 km/ h gereden mag worden. Nu komt de loc te hard aan om netjes te remmen in het stationsblok.
Wat kan ik het beste doen?
De snelheid van het voorgaande blok verlagen of werken met een wisselstraat snelheidsbeperking.

Ik hoor graag jullie advies.

Wim

Wim van Dijk

KATO N-spoor, koploper 9.4, IB-IR, 13st 4v MDD t.b.v. enkele KATO wissels, 3st WDD met relais techniek t.b.v aansturing 9st KATO kruiswissel , 11x S88SD16-N, 2 ontkoppelaars i.c.m. lichtsluis, Loconet, S88LN, 4x keerlus, 1x Draai 15 kaart i.c.m. een WDD, Draaischijf Henk Kooiman, 5x OC32

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 28 dec 2018 :  12:23:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Wim,

Wat jouw het beste uitkomt in deze situatie. Er zijn opties genoeg.
De proef is in de pudding.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 28 dec 2018 :  13:45:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Persoonlijk vind ik een blok met een max snelheid van 40 kmh laten voorafgaan door een blok van 120kmh wel een beetje grof.

Het verbaast mij ook dat een trein wel mooi remt in een blok met maximum snelheid van 120 kmh, maar niet in het station ???

Wat is de minimum snelheid van jou Intercity treintype en zijn gemiddelde snelheid ? En hoeveel seconden wil jij dat hij daarop rijdt voor het stoppen op de stopsectie ? Al deze parameters beinvloeden het geleidelijk remmen.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina