Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 249 / Bezoekers Vandaag: 276
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 249
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Niet netjes remmen in B51 uit B41
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

marcel01

Netherlands
105 berichten

Geplaatst - 03 aug 2016 :  17:36:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Wat altijd gewerkt heeft is dat er vanuit Blok 41 naar Blok 51 netjes geremd wordt. Blok 51 is een stationsblok vanuit twee kanten benaderbaar. Vanuit Blok 41 komt een lok en meldt zich in Blok 51 aan op eerste bezetmelder. Nu is de tijd/afstand zodanig dat er naar minimaal afgeremd wordt vlak voor de stop melder. In ieder geval altijd te laat en de lok stopt abrupt.

Nu denk ik dat het te maken heeft met de geplaatste virtuele melder. Deze is bedoelt om toegewezen treinen (via vaste route) niet aan het eind van het blok te laten stoppen. Dit werkt overigens goed en naar tevredenheid.

Nu is er aan deze virtuele melder in onderhoud blokken geen actie gekoppeld aan de snelheden. Dus had ik niet verwacht dat de virtuele melder hier dan ook invloed op heeft. (behalve de toegewezen treinen in de vaste route).

Ik kom er dus niet achter waarom de treinen welke moeten stoppen in Blok 51 vanuit Blok 41, niet netjes leren remmen. De log geeft dan voor iedere lok "Te hard" aan.

Misschien zie ik wat over het hoofd of kan de combinatie die ik heb toegepast niet. Verder werkt de database uitstekend.

Graag advies.......

Bedankt alvast.

Marcel

PS: back-up toegegevoegd





Download Attachment: Marage_03082016.bck
552,68 KB

marcel01

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 03 aug 2016 :  18:43:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ben

Dank voor je reactie.

Ja, het bevestigd mijn vermoeden. Had gehoopt, dat wanneer je voor bepaalde loks de virtuele melders niet gebruikt, ze ook buitenspel zouden blijven voor het stop gedag. Maar helaas.

Zal zien of ik iets met een wissestraat beperking kan bereiken. In ieder geval een acceptabel stop gedrag.

Groeten

Marcel

marcel01
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 03 aug 2016 :  20:57:35  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Het afremmen naar minimum snelheid start op de één na laatste melder, in jouw geval is dat de virtuele van 90cm.




Je kan de start afrem gemiddelde en start afrem minimum toch verleggen in het kadertje met de bezetmelders ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 03 aug 2016 :  21:35:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo

Afremmen naar gemiddeld staat als "ja" bij de eerste melder gemarkeerd. Zou afremmen naar minimaal bij de eerste melder iets uithalen? Kan ik vanavond nog s proberen natuurlijk.

Bedankt voor de reactie.

Marcel

marcel01
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 04 aug 2016 :  00:32:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

De eerste melder is nu ingesteld op start remmen naar minimaal. Dit gebeurt ook en zie in de log keurig waardes voor de tijd van het remmen. Maw het leren remmen is weer begonnen.

Zo ben ik het niet gewend, maar zal met de virt. Melder te maken heeben. Kan het niet uitleggen waarom het met remmen naar gemiddeld een andere gedrag heeft dan remmen naar minimaal.

Morgen verder.


Groeten

Marcel

marcel01
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina