Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 82 / Bezoekers Vandaag: 8202
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Gegevens per treintype per bloktype
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ribliek

Netherlands
37 berichten

Geplaatst - 05 apr 2016 :  13:24:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij het openen van dit onderhoudblad kan ik een aantal gegevens niet invullen omdat deze grijs blijven.
Het gaat om de wachttijden en stopkans.
Welk vinkje ben ik vergeen te zetten om dit wel in te kunnen vullen.

Ruud

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  13:32:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dan zal het een normaal blok zijn oftewel een blok zonder stop.

Bij bloktype zelf aangevinkt dat een een 'blok in de vrije baan'is.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Ribliek

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  16:49:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Bedankt voor de snelle reactie
Ga naar bovenaan de pagina

Ribliek

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  18:04:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Na een beetje testen of de treinen nu wel stoppen op de stations is gelukt.
Maar er komt nu een ander probleem naar voren. En wel:
Als de wachttijd voorbij is vertrekken de treinen van uit de blokken 22- 27 enof 29(de stationsblokken)ongeacht of er nu een trein vanuit blok 28 of 30 komt met alle gevolgen van dien.

De kruiswissel (nr15) gaat in de stand om die uit blok 28 komt door te laten.

Waar ga ik de fout in

Download Attachment: Hoofdbaan_20160405_180810.bck
49,19 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  20:34:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Waarschijnlijk ga je al de fout in bij het omschrijven van je probleem, wat je opschrijft is onmogelijk.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Ribliek

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  20:52:41  Toon profiel  Reageer met citaat
ok.
Nog een keer dan
Als er een trein na 30 sec wachten vertrekt uit blok 29(stationsblok)en er rijdt gelijke tijd een trein in blok 28 rijden ze beide door met als gevolg dat ze elkaar tegen komen op de kruiswissel (nr15)die in linksaf positie staat voor de trein uit blok 28.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  21:30:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dit kan alleen als er sprake is van spooktreinen, dus als koploper een trein kwijt is en niet weet waar hij is. Simpelste oplossing is volledige spooktrein detectie aanzetten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Ribliek

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  21:43:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Spooktreindetectie staat aan en geeft niks aan.
En koploper ziet de juiste treinen zowel in blok 28 als in 29.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  21:49:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ruud,

Voor zover ik kan zien zijn de instellingen juist en moet de reservering van de wisselstraat en het voorliggende blok de treinen op elkaar laten wachten. Dat is standaard hoe dit soort programma's werken. Gebeurd dat op je baan niet ondanks de juiste instellingen dan zal je toch echt ter plaatse opzoek moeten naar de oorzaak.

Het enigste wat ik kan verzinnen is dat de trein op het passerspoor te hard rijd en te laat stopt oftewel te ver doorschiet.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 05 apr 2016 22:02:31
Ga naar bovenaan de pagina

Ribliek

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 05 apr 2016 :  22:48:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de reactie.
Ik ga verder zoeken.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina