Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 165 / Bezoekers Vandaag: 13006
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Onterechte spookmeldingen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Goofy

Netherlands
20 berichten

Geplaatst - 01 feb 2014 :  15:43:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

De baanbesturing werkte perfect tot het moment dat ik
onlangs 2 boosters bijgeplaatst heb.
Nieuwe boosters: LDT-DB2
Enige aanpassing in Koploper: aantal rijdende treinen nu onbeperkt; was 5 i.v.m. tekort aan vermogen.
****
Ik krijg nu heel veel onterechte en willekeurige spookmeldingen.
Rijden lukt hierdoor niet meer.

Iemand enig idee waardoor deze storing veroorzaakt kan worden?

Bedankt.

Download Attachment: Baan9Loconet.bck
176,22 KB

Koploper 8.1 - IB-IR met Rosoft Loconet Interface - Märklin H0 - K-rail

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 01 feb 2014 :  17:08:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hans,

Klinkt als een niet aangesloten common-ground.
De booster spanning zweeft nu.
En waarom nu niet gewoon een echte booster genomen b.v. de power 4 van Uhlenbrock.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 01 feb 2014 17:09:32
Ga naar bovenaan de pagina

Goofy

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 01 feb 2014 :  18:26:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim,

Ik heb alle "bruine 0 aansluitingen" van de trafo's en van de boosters en van alle rails aansluitingen met elkaar gekoppeld.

Of bedoel jij met "common ground" iets anders?

Waarom is de Uhlenbrock booster beter dan de DB-2 ??

Bedankt alvast voor je reactie.
mvg
Hans Govers


quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Hans,

Klinkt als een niet aangesloten common-ground.
De booster spanning zweeft nu.
En waarom nu niet gewoon een echte booster genomen b.v. de power 4 van Uhlenbrock.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



Koploper 8.1 - IB-IR met Rosoft Loconet Interface - Märklin H0 - K-rail
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 01 feb 2014 :  20:12:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hans,

Dan zou ik het ook niet weten, leg het probleem voor bij LDT zou ik zeggen, het is een LDT product wat de situatie veroorzaakt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Henny

Netherlands
102 Posts

Geplaatst - 03 feb 2014 :  11:24:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik rij al jaren met LTD DB2 boosters zonder een enkel probleem.
heb je de scheidingen van de boosters goed gemaakt. heb je de S88 verdeelt over de booster en juist aangesloten. het lijkt erop dat je de S88 niet op de juiste boosters hebt aangesloten.

Henny Noordhoek (Duiven gld)
IB-H0m-LTD-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 04 feb 2014 :  19:13:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb het probleem jaren geleden ook eens gehad met de toen nog verkrijgbare boosters van Digirails. Ik heb toen alle melders hernummerd met als beginnnumer 2.01. De eerste S88 module heb ik wel als eerste aangesloten op de centrale, maar er is geen melder op aangesloten. Sindsdien ben ik de spookmeldingen kwijt en rijd ik prima met de Digirails boosters. Misschien werkt het bij jou ook. Ik zou zeggen, het is het proberen waard.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina