Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 138 / Bezoekers Vandaag: 3596
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 bug in 8.2 bldnr 6
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carel richters

Netherlands
348 berichten

Geplaatst - 24 aug 2013 :  21:09:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Win
In de hiervoor genoemde versie heb ik een bug ontdekt. Het volgen is het geval. Ik heb een vaste treinroute aangemaakt "Demo2 BR58 loc loods en verzorging". Het is de bedoeling, dat een loc achteruit naar blok 118 = een spoor van de loc loods gaat. Voordat hij vooruit de draaischijf opgaat, wordt hij van rijrichting veranderd in blok 17. Daar gaat het mis. Hij krijgt een keeropdracht in blok 17. Tijdens de stop zie ik de frontlichten gaan branden, maar als hij vertrekt gaat hij achteruit ipv vooruit. Kennelijk krijgt hij nogmaals een keeropdracht. De oorzaak zit volgens mij in het vinkje, dat in de loc gegevens bij Richting draaischijf moet worden gezet, als het de bedoeling is, dat een loc achteruit de draaischijf verlaat. Haal ik dat vinkje weg, dan rijdt de loc vanuit blok 17 in de goede richting, maar gaat het fout op de draaischijf, want die wordt dan vooruit verlaten ipv achteruit.
Voor testdoeleinden heb ik verkte vaste route aangemaakt: "Demo2 BR58 test". Daarin is blok 17 het richtingsblok en is er dus geen sprake van een keeropdracht in blok 17 en dan gaat het wel goed.

Voor details zie mijn database.

Ik hoop, dat Paul er wat aan kan doen.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank aan Paul

Carel

Download Attachment: Zwiep6_20130824_194938.bck
614 KB

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 24 aug 2013 :  22:41:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Heeft niets met versie 8.2 te maken. In dat deel is niets gewijzigd.

Mijn tijd voor koploper is laatste maanden veel minder door ziekte van mijn vader. Als ik ergens komende week tijd en zin heb zal ik eens kijken of ik begrijp wat er gebeurd.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 24 aug 2013 22:42:04
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 aug 2013 :  22:44:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Carel, ht verschil zit hem in je wisselstraat van 103 naar 25 en van 102 naar 25, vanuit 102 moet hij achteruit de schijf op vanaf 103 niet, en dat is ook het verschil in je testvaste route en de vasteroute waarvan je denkt dat het niet goed gaat.

Volgens mij is de indicate vooruit of achteruit alleen van toepassing als de loc de brug afgaat, niet erop, zoals je nu aangeeft van 103 of 102 naar 25.
Als je dat in snelkeus verandert, is je probleem opgelost, of het verder echt een bug is mag Paul bepalen.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 24 aug 2013 23:15:22
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 aug 2013 :  08:55:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel,

Helaas voor je; als je kijkt in versie 8.1 werkt het op precies dezelfde manier. Waarom? Omdat je database gewoon fouten bevat. Dit soort support geef ik al jaren niet meer.

Paar opmerkingen:
- wat heeft blok 17 te maken met de draaischijf? Het is geen blok die aan de draaischijf ligt. Hierin zit in onderhouden blokken tenminste 1 fout: komend uit blok 71 en gaand naar blok 102, 103 en 113 moet er volgens je database worden gekeerd. Als ik je baanoverzicht begrijp mag dit niet!
- als je tekening van de draaischijf klopt heb jij ook onderhouden blokken totaal verkeerd ingevuld. Kijk maar eens in het document van mijn website van Kees Moerman/Rene Bagchus op pagina 10 / hoofdstuk 4.4.
- Wim had ook al aangegeven dat de wisselstraat van 102 naar 25 fout is. Als je de draaischijf op rijdt moet je altijd kiezen voor snelkeuze

Als je de zaak niet goed invult zal het dus ook nooit goed werken. Heeft dus NIETS met 8.2 te maken en ik trek me dan ook verder terug uit dit topic.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 25 aug 2013 :  16:42:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Wim,
Paul, sorry voor het ongemak, dat ik je heb bezorgd. De onterechte conclusie, dat van een bug sprake was kwam door het toeval, dat het weghalen van het vinkje in de loc gegevens het dubbele keren in blok 17 ophief. Daardoor werd ik op het verkeerde been gezet. In ieder geval ook bedankt voor het toch meekijken in mijn database. Daardoor heb je een fout, die er waarschijnlijk al jaren in zat, maar nog geen problemen had veroorzaakt, uitgehaald. Ik heb er jaren overheen gekeken.

Hoewel ik vanuit de Help het functioneren van de draaischijf wel goed begrepen had, heb ik bij het overnemen van de instellingen uit de testroute toch een foutje gemaakt, waardoor het verschil in testroute en te gebruiken route is ontstaan. Bedankt, dat je dit eruit hebt gehaald, Wim.

Inmiddels heb ik ook het document van Kees Moerman/René Bagchus gedownload en bekeken. Ik heb altijd gedacht, dat dit document betrekking had op een specifieke draaischijf en niet op op die van mij. Ik weet nu, dat het een veel uitgebreider document is, waarvan ik ook weer wijzer ben geworden.

Paul, ik wist niet, dat je vader ziek was. Ik hoop, dat het niet ernstig is. Ik heb het zeer op prijs gesteld, dat je desondanks toch de moeite hebt genomen om mij snel te antwoorden.

Inmiddels werkt de vaste route, zoals ik gepland heb. Nogmaals beiden heren bedankt voor de tips.

Met vriendelijke groet,
Carel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina