Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 89 / Bezoekers Vandaag: 89
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 89
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 spoorsplitsing tandradbaan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

quadran

Belgium
86 berichten

Geplaatst - 28 feb 2009 :  13:33:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen,

Ik heb twee Fleischmann ELB12 tandradlokjes die op een bergspoor moeten gaan rijden.

Het spoor is enkelsporig, behalve ongeveer in het midden, waar het spoor zich splitst in dubbelspoor met ongeveer 80 cm lengte.

Kan ik het volgende instellen :

Beide lokjes rijden op het enkelsporig stuk en rijden elk met hun snelheid.

Wanneer beide lokjes op het gesplitste spoor staan, moeten ze even wachten, om vervolgens verder te rijden.

Het hoofdprobleem is dus dat de lokjes op elkaar moeten wachten.

Kan ik dit via speciale acties maken aub?

Mvg
Geert



Bewerkt door quadran op 29 sep 2010 00:42:35

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 feb 2009 :  13:50:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Geert,

Rijden deze twee altijd een vast traject? Zo ja, dan zou ik er gewoon vaste treinroutes van maken. Hierin kan je een wacht conditie opnemen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 28 feb 2009 :  14:06:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Geert,

Op het stukje dubbelspoor zal je melders moeten installeren evenals op de andere sporen waar ze vandaan komen

Zie voorbeeld en vergeet de puntjes want die zijn er alleen om de spaties op te vangen

............................../-SM-2--<-\.

---------------VM-..................- VM---------4----SM
..............................\->--3-SM-/

SM staat voor stopmelder VM = binnenkomst melder
SB staat voor spoor op de berg SD spoor in het dal
De voormelders kan je gewoon gebruiken van 4 naar 2 en omgekeerd van 3 naar 4
variabele route verbod tot keren in 2 en 3

Dan moet het gewoon werken




Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal

Bewerkt door Rob Fongers op 28 feb 2009 15:50:15
Ga naar bovenaan de pagina

quadran

Belgium
86 Posts

Geplaatst - 28 feb 2009 :  14:09:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Bedankt, ik ga het eens allemaal proberen.

Mvg
Geert

Bewerkt door quadran op 29 sep 2010 00:42:48
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina