Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 101 / Bezoekers Vandaag: 28163
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Treurig en geeft geen goede moed
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 20 okt 2007 :  22:23:41  Toon profiel
Koploper,

Als het zo gaat moeten wanneer iemand geen 2x registratienummer krijgt voor een Pc die niet gekoppeld is aan een treinbaan, wordt het toch wel heel erg zielig hier in Nederland. Ik denk na wat ik ga doen, de lol gaat er echt af.

De reactie die ik kreeg van ene Alex:
Gezien je , zeer onprofessioneel, niet meer reageert, zal ik jouw reacties
maar eens op een forum publiceren!
Heb je niet door dat je zo totaal verkeerd bezig bent? Op een forum las ik
iets van amateurprogrammeur. Amateur? ZEKER!


Het niet reageren slaat op een mail die de persoon om 17:44 vandaag heeft gestuurd en om 21:17 was de maat dus vol. Mag ik ook een prive leven hebben?

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 20 okt 2007 22:26:46

barend

Netherlands
48 Posts

Geplaatst - 20 okt 2007 :  23:04:31  Toon profiel
Beste Paul,

Trek het je niet aan. Jij hebt een pracht product gemaakt, dat zelfs staat te pronken in Rotterdam.
Helaas zijn er nu ook onder de modelspoorders mensen die geen fatsoennormen kennen. Laat hem in zijn sop gaar koken.

groeten
Harry
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 20 okt 2007 :  23:22:26  Toon profiel
Hallo Paul,

Wat voorop staat is je privé leven, de hobby komt op een latere plaats.
Er is op dit forum niemand (nou ja die ene Alex dan) die het je kwalijk neemt als je niet meteen reageert, zelfs niet als je een week niet reageert.
Trek je niets van die ene persoon aan, hij is zelf onprofessioneel bezig.
Paul, ga lekker op de manier verder zoals het al lang doet.
Ik weet zeker dat als ik zeg dat je zeer professioneel bezig bent dat alle gebruikers (op die ene na dan) het hier mee eens zijn.


Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  00:00:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht
Ik ben het helemaal eens met de voorgaande reacties.
Trek je er niets van aan. Denk ook niet te lang na bij dit soort reacties van een enkeling. Er zitten altijd een paar rotte appels in een grote krat. Kun je niets tegen doen, maar je moet het je zeker niet aantrekken.

Het is ook wel heel laag en niet echt origineel van die ene Alex om een argument te gebruiken wat ook nog eens totaal nergens op slaat. Niet alleen de software maar ook de support is juist alles behalve amateuristisch, er zijn vele professionals die nog veel van je kunnen leren.

Kortom, laat hem inderdaad gewoon in zijn sop gaar koken.

Groetjes,
Dave
Ga naar bovenaan de pagina

Marco

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  09:50:47  Toon profiel
Hoi Paul,
laat je niet van de wijs brengen door deze onfatsoenlijke kerel!!!
Hij is zelf amateuristisch om zo te reageren.
Blokkeer hem de toegang tot het Koploperforum en al wat erbij hoort en stoor jezelf er niet meer aan.
Ik en vele anderen vragen je: MAAK GEEN VERKEERDE BESLISSING EN GA VOORAL DOOR VOOR DEGENEN DIE HET WEL GOED MET JE VOOR HEBBEN!!!
WIJ HEBBEN WEL RESPECT VOOR JE DAT IN JE VRIJE TIJD DIT PROGRAMMA HEBT GEMAAKT EN NOG STEEDS ONDERHOUD!!!!!!!

Denk eraan meneer Alex: Je bent niet verplicht om dit programma te gebruiken!

Groetjes Marco

een beginner die nog een beginner blijft!!

Bewerkt door Marco op 21 okt 2007 14:34:08
Ga naar bovenaan de pagina

rakkertjemathieu

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  10:33:55  Toon profiel
Hallo Paul

Ik ben wel zeer enthousiast met jouw programma koploper. geweldig!!!!![:)

En wat die Alex betreft volledig negeren. We kennen dit soort personen maar al te goed die menen zich alles te kunnen permiteren en voor andweren de boel weten te verzieken.

de grootste groep 99,99 % heeft veel waardering voor wat jij voor ons hebt gemaakt, gedaan en gesupport.

nogmaals mijn dank

groeten en tot ziens

Mathieu
Ga naar bovenaan de pagina

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  11:22:45  Toon profiel
Paul, trek je niks aan van dit soort gasten. Je hebt een top-programma gemaakt dat ook nog eens naar de wensen van de gebruiker geupdate wordt (dat zou Microsoft eens moeten doen) en dat ook nog eens door de programmeur zelf ondersteunt wordt via zowel mail als op een forum en dat op dagelijkse basis.

En dan gaan zitten zeuren over een 2de, niet noodzakelijke registratie ???
Dan is er toch iets dat Alex niet goed begrepen heeft.

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  11:47:08  Toon profiel
Hallo Paul,

Geen energie in steken. Gewoon negeren dus!

Mvg.
Cees Brocaar
Ga naar bovenaan de pagina

avanlaar

Netherlands
35 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  11:50:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van avanlaar
Hoi Paul,

Zoals de andere al het verwoorden, niets van aantrekken, wij weten wel beter, jou programma is het beste wat er in omloop is en nog gratis ook.
Laat je niet van de wijs bregen door zo'n ongemanierd stuk vreten (sorry een beter woord kan ik hier niet voor vinden)
Als hij meer service wil (en die van jou is top)dan koopt hij maar ergen zo'n programma.
Laat je prive leven en je plezier niet verzieken door zo'n enkeling.

In elk geval nogmaals, bedankt voor zo'n perfect programma en de hulp en ondersteuning, die je altijd zo spontaan geeft.


Met vriendelijke groeten,

André van Laar.

Schaal HO, Fleischmann, MRdirect en Koploper.
Ga naar bovenaan de pagina

Jos

Netherlands
52 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  12:04:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jos
Beste Paul,

Ik weet dat het moeilijk is maar probeer te negeren wat één kneus schrijft.

Ga zo door met het prachtige programma en de prima support die jij levert.

Met vriendelijke groet,

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  12:36:47  Toon profiel
Help Paul, laat me/ons aub niet in de steek

Paul,

Ik was meteen gewonnen voor de hele Koploperomgeving. Een fantastisch en bovendien onbegrijpelijk gratis programma dat ik mij nu al een paar weken probeer 'eigen' te maken + een formidabel forum met heel veel discussielijnen, waar bovendien heel snel reacties op komen en noem maar op. Laat ons zeggen dat ik aan het sparen ben om straks, als ik wat meer dan 3 treinen heb rijden, mijn registratienummer aan te vragen (maar ik moet nog beslissen of ik met mijn laptop of desktop mijn baan zal besturen). En dan moet dit gebeuren. Alsjeblieft, Paul, laat kneuren voor wat ze zijn en blijf het goede werk verder zetten. Eigenlijk reken ik nu al op jou, maar let wel, niet elke minuut van elke weekdag, gedurende elke maand van elk jaar, ...
Ik bedank jou en alle goedbedoelende Koploperforumantwoordgevers.

Marc Stevens
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  12:40:24  Toon profiel
Hoi Paul,

Ik ben het geheel met de medemodelspoorders eens. Je hebt in je vrije tijd een geweldig product neergezet, waar velen heel veel plezier aan beleven. Bovendien is je servicegerichtheid en je deskundigheid heel groot, zoals ik zelf een aantal malen heb mogen ondervinden. Kop(loper) op dus en wees en blijf trots op jouw Koploper en de ondersteuning die je daarbij biedt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

KroontjesPen

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  12:56:09  Toon profiel
Mijn steun heb je ook Paul.
Het is bekend dat één negatieve reactie vaak veel meer teweeg brengt bij iemand dan tien goede. Dat heb ik zelf ook erg vaak ervaren. Op den duur weet je wel beter en raakt het je minder. Leuk is het nooit maar door gewoon door te gaan met wat je doet en weten dat je daar mee het honderdvoudige aantal mensen een plezier mee doet moet toch een troost zijn.

___________________________
Fleischmann N
Helaas nog in de kast.
Ga naar bovenaan de pagina

j.kos2

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  14:17:30  Toon profiel
Paul,

Ik sluit mij geheel aan bij alle bovenstaande berichten.
Iemand die zich zo inzet voor medehobbyisten (vaak ten koste van quality time met gezin)zo grof benaderen daar kun je je eigenlijk niets bij voorstellen.
Helaas verpest een persoon het maar al te vaak voor velen.
In dit geval zeker voor jou Paul, en dat heb je absoluut niet verdient!

Vrgrt,

Jan

Bewerkt door j.kos2 op 21 okt 2007 14:18:07
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  17:41:37  Toon profiel
Hallo Paul,

Trek het je niet aan. Er zijn nou eenmaal rotte appels.
Jij hebt voorwaarden gesteld aan het gebruik van het programma.
En als iemand dat programma wil gebruiken, heeft hij/zij zich daar maar aan te houden.
Ik sluit me geheel aan bij alle andere berichten:
Het is een blijft een prachtig programma met geweldige ondersteuning.
Ben laatst met een groep collega's naar Railz geweest, vond het computer paneel met jouw programma geweldig, even als de gehele modelbaan.....
Als ik zelf in een dip zit, zeggen ze vaak tegen mij: "Ab tel je zegeningen." Paul,er zijn veeeeeel meer tevreden gebruikers dan rotte appelen!!

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,IB, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Nick

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  19:16:16  Toon profiel
Hallo Paul,


Ook ik sluit me aan bij de opmerkingen van overige gebruikers.
Jouw programma is in 1 woord geweldig, schitterend ook dat we er allemaal gebruik van mogen maken.
Laat je je eigen plezier niet verpesten door 1 persoon, die denkt het allemaal beter te moeten weten; helaas zo iemand verpest het voor ieder ander.


Gr. Nick
Ga naar bovenaan de pagina

Broekoord

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  21:18:28  Toon profiel
Hallo Paul,

Kom op daar staan we natuurlijk boven jongen!
Enkele weken terug beantwoorde je mijn vraag dagen later, nou daar wacht je gewoon even op en toon je begrip voor en nou bleek je was op vakantie.Nou ik zou zeggen: nog veel vaker op vakantie gaan, doet de rest van nederland tegenwoordig ook, hangen ze van aan elkaar!
Nog een kleine anekdote, toepasselijk nu bij jou.
Toen ik 16 was, nu 31 jaar geleden werkte ik in mijn vrije tijd in de mechanisatie,om 12 uur kwam een boer en zei tegen mijn baas:"Ik ga nu eten wil jij mijn messen slijpen om 13 uur haal ik ze weer op."
Mijn baas zei:"Dat tref je niet ik ga ook net eten,maai maar met stompe messen als je zo nodig moet."
Ik werk voor mezelf maar dit bovenstaande kom ik regelmatig in mijn hoofd tegen, zijn van die kleine dingen die altijd weer herhalen in je leven.
Paul, ga lekker door zo als jij wil( terecht)en kijk naar ons die je heel veel plezier in een hobby geeft, zijn veel belangrijkere mensen dan die enkele......, ook voor jou.

Mvg Ron
Ga naar bovenaan de pagina

mkalkhov

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  22:08:37  Toon profiel
Beste Paul,

Ik zit hier ter plekke witheet te worden, het betreft hier iemand die het gebruik van Koploper niet waardig is.
De reactie van deze persoon zegt overigens alles over zijn eigen zwakte en gebrek aan fatsoen.

Zelf jammer genoeg nog steeds geen treinen rijden maar al maanden enthousiast lezer van dit forum en speel zolang met de software tot na mijn verhuizing waarna ik snel wil starten met je professionele programma.

Kortom gezien alle bovenstaande positieve reacties negeren deze persoon, trots zijn op je product en vooral doorgaan, je doet heel veel modelspoorders plezier.

Bedankt




Bewerkt door mkalkhov op 21 okt 2007 23:06:02
Ga naar bovenaan de pagina

AlbertJan

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 22 okt 2007 :  08:19:16  Toon profiel
Hallo Paul.
Op ieder forum komen, en gelukkig gaan, mensen die er alleen maar op uit zijn om een forum of mensen (makers van programma's) in een kwaad daglicht te stellen!
Op een ziekelijke manier trachten zij tweespalt te zaaien en vinden hun plezier in alle beroering die dit teweeg brengt.
Het lijkt mij dat deze "Alex" ook hier op uit is!
Waarom? Ja, ik en vele anderen vragen ons dit af.
Misschien jalouzie op dit geweldige programma of boos en gefrustreerd dat het allemaal niet lekker gaat?
Wie zal het zeggen!?
Maar, zoals hiervoor al stond, boodschap negeren en deze "Alex" gewoon eruit gooien!
Zelf vind ik het ongelooflijk, en velen met mij, dat jij iedere keer nog kans ziet om mensen met allerlei vragen toch weer persoonlijk antwoord te geven!

Een bewonderaar van jouw geweldige programma Koploper en alle moeite die jij iedere keer weer doet om dit "up-to-date" in de lucht te houden!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Ga naar bovenaan de pagina

HansK

40 Posts

Geplaatst - 22 okt 2007 :  12:33:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van HansK
Paul,

Zoals al door iedereen gezegd, trek het je niet aan.
Wat een onzin reactie.

Koploper is een vrij verkrijgbaar programma, gemaakt door iemand, en niet door een bedrijf.
Bedrijven reageren al helemaal niet in het weekend, want dan is er meestal niemand.
Personen kunnen ook eens een dagje _niet_ achter de computer zitten , hopende op een mailtje om die meteen te beantwoorden. Je hebt toch wel wat beters te doen?!
Natuurlijk mag je een privé leven hebben, dat gaat boven alles!
Lekker laten barsten!

Mvgr,
Hans
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 22 okt 2007 :  21:42:17  Toon profiel
Beste Paul,

Ik sluit me aan bij alle voorgaande berichten. Paul, je hebt een prachtig programma, en dat nog gratis ook, ga gewoon door voor al die mensen, die net als ik, enorm plezier aan jou programma beleven!
Er zijn nu eenmaal altijd van die smeerlappen, die er plezier in hebben om het voor anderen te verpesten. Ze zijn het gewoon niet waard om er op te reageren. Paul, asjeblieft, trek je zulke dingen niet aan en ga voor ons allen gewoon verder.

Groeten Sam Louwerse
Ga naar bovenaan de pagina

mcn.nsr

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 22 okt 2007 :  23:04:28  Toon profiel
Hoi Paul.

Ik maak nog weinig gebruik van koploper, maar ik zou het zonde vinden als je nu gaat stoppen. En dat alleen omdat 1 persoon het zich niet aan de regels wilt houden.
Laat hem maar lekker zijn gang gaan, de meeste mensen weten hoe je bent
Moet je eens kijken hoeveel mensen reageren dat je het goed doet.
En zeurpieten heb je altijd.
Raymond.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 23 okt 2007 :  21:19:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels
Hallo Paul,

erg vervelend, ik hoop je virtueel een hart onder de riem te kunnen steken, met het feit dat velen waaronder ik je programma met veel plezier gebruiken,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 24 okt 2007 :  12:20:59  Toon profiel
Paul

Laat je niet kisten door Alex, ik zou hem adviseren om lekker met een ander software pakket te gaan rijden, dan is hij er snel genoeg achter wat support inhoud bij een van 8 tot 5 bedrijf.


Met vriendelijke treinen groeten
Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)
Ga naar bovenaan de pagina

Riny

Netherlands
72 Posts

Geplaatst - 24 okt 2007 :  17:47:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Riny
Beste Paul,

Je hebt dit al eerder meegemaakt en ik zal dan ook geen namen noemen.
Je hebt een goed programma beschikbaar gesteld waar vele mensen voor 300% plezier aan beleven.
Ik kan mij enigzins voorstellen dat je, terwijl je je best doet, op een gegeven moment wel eens het gevoel kan hebben van "je kunnen van mij de boom in" maar moet, door een enkeling die geen normen en waarde beheerst, het verzieken voor de goedwillende en dankbare gebruikers?

Ik ben persoonlijk van mening, NIET dus.
Jij bepaalt wat je vrijgeeft of niet? En niet een ander.

Ik hoop, en dat meen ik, dat je de gebruikers blijft supporten.


-------------------------------------------------
Groetjes,
Riny

Märklin Digital H0, FCS, PC + Laptop, IB, Tams MC, Viessman 5211/5217, Koploper 6.4, Windigipet 9.2 NL, DB/SBB, periode II t/m IV.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 24 okt 2007 :  19:35:13  Toon profiel
Hallo iedereen,

Ik wil toch even benadrukken dat het geen moment bij mij is opgekomen om de support of iets dergelijks te stoppen. Ik moest even de verbazing van mij afschrijven.

Wat mij betreft kan dit draadje inmiddels wel dicht. Het geeft alleen maar aan dat er zeer velen zijn die met plezier van mijn diensten en programma gebruik maken. Dat doet de mens toch weer even goed.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina