Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 76 / Bezoekers Vandaag: 28662
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vaste route vanuit automatischrijden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MRdirect

Netherlands
287 berichten

Geplaatst - 15 okt 2007 :  10:14:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Op mijn demo-baan heb ik aan de SIMPEL baan een tweetal rangeersporen toegevoegd. Deze rangeersporen zijn via overloopwissels bereikbaar en zijn uitgesloten voor de "variabele route".
Een tweetal goederen locs zijn geselecteerd voor de vaste rangeer route. De vaste route start in een blok v/d variabele baan en eindigt ook weer in een (ander) blok van de variabele baan. Na het beëindigen van de vaste route wordt het automatisch rijden hervat.
Als de vaste route "bezet" of "gereserveerd" is en de tweede loc komt in het stratblok dan wacht deze daar tot de vaste route vrijkomt. Dus tot de eerste loc de vaste route heeft beeindigd.

Hoe stel ik in dat in bovenstaand geval (dat de vaste route reeds gereserveerd is) dat de twee loc niet wacht maar verder gaat met automatisch rijden.

De database is bijgevoegd.
groet, Marco Roede

Download Attachment: DemoIBgr.bck
14,28 KB

http://www.MRdirect.nl MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 okt 2007 :  10:31:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Ik zie niet wat er fout gaat. Je kijk 3 blokken vooruit die vrij moeten zijn en claimt deze ook meteen indien ze vrij zijn.
De andere lok blijft in mijn geval rondjes rijden, want aan de start conditie van de vaste treinroute wordt niet voldaan.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 15 okt 2007 :  10:40:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Ik zal het metteen in de praktijk testen.
Er zijn zoveel instellingen (die te veranderen zijn) dat ik misschien iets te snel tot verkeerde conclusies ben gekomen.

Dus zal de variabele route ook niet starten (en de locs dus ook niet wachten) als ik een van de rangeersporen handmatig bezet (vinkje bezet aanklikken in een rangeerblok) houdt.

groet, Marco

http://www.MRdirect.nl MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 okt 2007 :  12:02:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,

Ik neem aan dat jij hier de vast treinroute bedoeld en niet de variabele.
Jij hebt aangegeven dat voor het starten van die rout de eerste 3 blokken vrij moeten zijn. Hierdoor kan de route niet starten als een van blokken 5 en 6 bezet zijn.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 15 okt 2007 :  16:16:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
hallo Paul,
Dat "variabel" was inderdaad een verschrijving en moet "vast" zijn.
Ondertussen lijkt het te werken zo als ik wil.
Heerlijk zo'n testbaantje, als het ene goed werkt kan je het volgende weer uitproberen.
Ik wil nu blok 5 (het eerste rangeerspoor) opnemen in het automatisch rijden. Als dat lukt dan een tweede rangeer vaste route welke in blok 5 start en verder doet wat de huidige vaste route doet.
Dus nog genoeg parameters te setten en te veranderen.
groet, Marco

http://www.MRdirect.nl MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina