Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 347 / Bezoekers Vandaag: 12998
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelders klein kopstation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

paulppm

Belgium
12 berichten

Geplaatst - 03 mei 2006 :  13:22:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Ik heb op een zijbaan een klein Kopstation met 2 sporen (MAAR 45 cm !!!)

- Kan ik hier werken met 1 gemeenschappelijke melder voor de inrijwissel v/h Kopstation en 1 stopmelder op elk spoor v/h station ?
- Of werk ik toch beter met 2 melders (Rem + stopmelder) op elk spoor v/h Kopstation ?
Daar deze stationssporen maar 45 cm lang zijn, moeten REM en STOP melders vlak na mekaar liggen. Is dit een probleem voor Koploper?

Groeten en alvast bedankt.

Paulppm

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 mei 2006 :  14:03:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo paul,

Ik zou zelf ook in dit geval met een gemeenschappelijke binnenkomstmelder werken en om te stoppen op ieder spoor 1. Scheelt toch weel 1 bezetmelder.
rem en stop melder hoeven niet vlak achter elkaar te liggen.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 22 mei 2006 :  19:34:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul.

Mag ik even op deze vraag inhaken, daar ik ook een soort gelijk iets heb, alleen dan zijn het 4 sporen van elk een 40 a 50 cm.
De wisselstraat is bij mij tevens de binnenkomst melder.
Nu rij ik normaal achteruit deze sporen op met lok en wagons, om daar de wagons uiteindelijk achter telaten, of weer op tehalen.
Waar het mij om gaat is het volgende.
Moet er altijd een "loze sectie" tussen binnenkomst- en rem melder zitten?? , of is het mogelijk om direct na de binnekomst melder de rem melder te plaatsen en dan met behulp van cm/sec doorrijden de lok op de goede positie te laten stoppen ??
En moet in mijn geval dan ook het wissel opgenomen zijn in het blok, of bestaat mijn blok in dit geval alleen uit de rem melder??




Bewerkt door Jaap op 24 mei 2006 22:46:40
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 mei 2006 :  20:29:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Jaap,

Er hoeft echt geen loze sectie tussen te zitten. Alleen zou ik nooit 100% vertrouwen op het aantal door te rijden cm. Ik gebruik liever actieve bezetmelding zodat ik weet dat een trein ergens is aangekomen.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 22 mei 2006 :  21:20:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul.

Ik zal het proberen in te passen in mijn plan/database

Groetjes Jaap Post

Museumbaan in Schaal HO gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

paulppm

Belgium
12 Posts

Geplaatst - 23 mei 2006 :  00:09:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jaap

Voor info

Op dit ogenblik ben ik zelfs aan het testrijden met 2 treinen op een zijbaantje
(bergbaantje)naar 2 Kopstations met elk 2 sporen van +/- 45 cm met alleen op elk spoor 1 STOPMELDER. Dit lukt zeer goed en er wordt precies gestopt waar het moet. ( Met elke Loc kan je de preciese plaats van stoppen bepalen door de snelheid 1 stap hoger of lager te zetten, indien nodig.)
Er wordt wel een beetje sneller gestopt dan met 2 melders (Rem+Stop), maar daar er op dit bergbaantje niet heel snel gereden wordt is dit voor mij zeer aanvaardbaar.

Bij een loc met geluid piepen dan wel telkens de remmen !!!

Groeten

Paulppm
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina