Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 109 / Bezoekers Vandaag: 265
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 De Kroiskoppeling
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

louwerse

Netherlands
36 berichten

Geplaatst - 03 sep 2007 :  20:58:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Wie heeft ervaring met de z.g. digitale-Kroiskoppeling, ook in combinatie met "het programma "Koploper"?

groeten Sam Louwerse

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 06 sep 2007 :  19:03:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Ben,

Bedankt voor je reactie. Weet je misschien ook, waar deze koppelingen verkrijgbaar zijn?

Groeten Sam Louwerse
Ga naar bovenaan de pagina

Shadow

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 21 sep 2007 :  23:32:04  Toon profiel  Reageer met citaat

Ik gebruik de krois koppelingen op een 2200 en 600 in samenwerking met Koploper en ben zeer tevreden over het resultaat . Wel even opletten dat ze maar maximaal 10 seconden ingeschakeld worden maar dit is in Koploper in te stellen . Er zijn leuke rangeer bewegingen mee te maken, beter dan met een ontkoppelrail . Ze werken het beste als je wagons zijn voorzien van de universeel koppelingen van Roco of de standaard koppelingen van Krois en zorg dat je wel op een recht stuk rail bent . Aansluiting op de standaard decoder van deze loc's gedaan . Op de beurs in Houten zijn ze te koop voor rond de 19 Euro .
Hoop dat je hier wat aan hebt , als je meer wilt weten dan hoor ik dat wel .

M.v.g. Ruud .
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 24 sep 2007 :  19:52:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Bedankt voor je reactie. Ik ga een paar van die koppelingen aanschaffen en het een en ander eens uitproberen.

gr. Sam
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
340 Posts

Geplaatst - 04 okt 2007 :  01:07:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Sam,

Ook ik gebruik deze koppelingen. In de laatste software versie van de Zimo MX64 decoders is zelfs het "ontlasten" (iets terug rijden), het ontkoppelen en daarna iets vooruitrijden via CV's in te stellen. In koploper hoef je dan alleen maar de functietoets van het ontkoppelen aan te sturen. Zo wordt het erg makkelijk. Ik heb geen aandelen bij Zimo maar ben al jaren erg enthousiast over deze decoders in combinatie met de koppelingen maar ook vanwege de instellingen van de rijeigenschappen.

Groet Jack
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 11 okt 2007 :  19:50:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jack,

Bedankt ook voor je reactie. Als er nog meer mensen zijn, die met deze koppeling werken, zou ik dat nog graag horen!

groeten Sam.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina