Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 179 / Bezoekers Vandaag: 6132
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 811
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Ijken van locomotieven
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ismit

Netherlands
28 berichten

Geplaatst - 27 feb 2007 :  23:53:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik kan na de metingen de gegevens niet opslaan ik krijg de volgende melding:
De snelheden zijn niet opvolgend gedefinieerd of er is onvoldoende ruimte om de ontbrekende snelheden tussen te kunnen voegen!
Het gegeven op regel 5 is onjuist!
Ik heb het volgende gedaan ik ben met de meting begonnen bij regel 5(=decoderstap 5)omdat de loc. bij de lagere stapen alleen maar bromt,
Na de meting van decoderstap 5 heb ik de loc.automatisch de overige 28 decoderstappen laten meten .
Aan het einde van het programma kan ik de metingen dus niet opslaan ik krijg dan de melding die ik zojuist heb beschreven.
Kunnen jullie mij hiermee op weg helpen?

mvg,Imko

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 28 feb 2007 :  00:08:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Imko,

Je moet eens in de decoderstappen kijken of de snelheden opvolgend zijn, dwz iedere stap steeds hoger. Dit is de meest voorkomende fout. Als er een is die lager is als zijn voorgaande moet je deze handmatig aanpassen want anders accepteerd Koploper het niet. De eerste en laatste nullen zijn niet van belang, daar gaat Koploper gewoon mee om als zijnde niet actief.
Het is bekend dat loksnelheden voor en achteruit afwijkend kunnen zijn. Bij veel decoders kan je dat corrigeren dmv het aanpassing van de betreffende CV's.

Je kan dan ook de instellingen voor de locomtief instellen zodat hij bij stap 1 wel loopt(min startspanning (DCC) (CV 2) en maximale spanning(CV 5) voor de maximale snelheid. Kijk in ieder geval je gebruiksaanwijzing na want het wil nogal eens verschillen van decoder tot decoder. Dit is een nogal werkje wat veeel geduld vergt maar het resultaat is er dan ook naar.

Gr Rob

Met vriendelijke groet

Rob

Een tevreden Koploper, N-spoorder met TC

Bewerkt door Rob Fongers op 28 feb 2007 08:59:41
Ga naar bovenaan de pagina

ismit

Netherlands
28 Posts

Geplaatst - 28 feb 2007 :  00:30:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je reactie op dit late tijdstip.
Ik zal er morgenavand is naar kijken het is nu bedtijd (volgens mijn vrouw).
Ik laat het morgen weten of het gelukt is.

mvg,Imko
Ga naar bovenaan de pagina

ismit

Netherlands
28 Posts

Geplaatst - 28 feb 2007 :  13:13:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Ik heb opnieuw een snelheidsmeting uitgevoerd,
ik ben begonnen bij decoderstap 4 daar meet koploper schaalsnelheid 2
vervolgens gaan de meetingen stap voor stap omhoog en ook de schaalsnelheden gaan stap voor stap omhoog t/m decoderstap 25 waar de maxiumsnelheid wordt gemeten van 146 km/uur.
De overige decoderstappen (1,2,3,26,27 en 28) staan op 0.
en toch kan ik het niet opslaan ik krijg de zelfde melding als eerder beschreven.
Achter als vooruit gaat hij volgens mij even snel,en hij rijdt bij elke decoderstap even mooi,
dan hoef ik toch ook niets in de CV`s te veranderen?
Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.

mvg,Imko
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 28 feb 2007 :  14:26:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ismet

Ik ben overvraagd, ik heb nog ff gekeken of op het blad stamgegegvens je daar bij minimale snelheid ook 4 in moet vullen maar maakt bij geen verschil als ik de eerste 3 stappen op 0 heb. Als je in regel 5 nou een andere waarde invoer wat gebeurd er dan of als je maar 1 meting uitvoer bijv stap 10 kan je dan wel opslaan?





Met vriendelijke groet

Rob

Een tevreden Koploper, N-spoorder met TC
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 feb 2007 :  14:33:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Imko,

Als stap 4 snelheid in kilometers per uur van 2 geeft, dan lukt het nooit meer voor Koploper om voor de stappen 1,2,3 een waarde uit te rekenen. Een snelheid mag altijd slechts 1x voorkomen.

Advies zou hier zijn om de minimumsnelheid van de decoder zelf iets op te hogen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

ismit

Netherlands
28 Posts

Geplaatst - 28 feb 2007 :  15:21:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo paul en Rob,

Ik heb CV 2 opgehoogd en inderdaad nu kan ik het wel opslaan,
het enige minpuntje is dat de overige decoderstappen op de decoder zelf ook wel een aantal aanpassingen nodig heeft.
Ik heb n.l.tussen de decoderstappen onderling bijna geen verschil
of juist een groot verschil en ook dat b.v. mijn verlichting alleen automatisch ingeschakelt wanneer de loc. rijdt, dus handmatig lukt niet meer.
Ik vrees dat ik nog wat moet gaan uitproberen met mijn CV waarden
van mijn zimo locdecoder.

mvg,Imko
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina