Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 131 / Bezoekers Vandaag: 2995
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelders perronspoor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mthonissen

Netherlands
40 berichten

Geplaatst - 27 apr 2019 :  11:40:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal

Ik ben van plan om op het perronspoor blok meerdere meldpunten te maken om te stoppen.
Ik had meldstukjes van circa 5cm gemaakt, maar de vraag is nu of ik deze naast elkaar mag leggen of moet hier nog een stuk ongedetecteerd
Tussen. Ivm dat een loc dan misschien 2 bezetmelders tegelijk gaat bezetten. En dan spookmelding ofzo krijgt. Of gaat dit gewoon goed zo?

Ik rijd N spoor digitaal

Gr marc

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 apr 2019 :  13:54:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Koploper reageert op het bezet "worden" niet op het bezet zijn. Je kan er dus 20 van 5cm kwijt op een meter als je wil, maar ook 5 van 20cm

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 27 apr 2019 :  14:41:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
In plaats van een (groot?) aantal fysieke bezetmeldpunten kan je makkelijker eenzelfde aantal virtuele bezetmeldpunten (met 5 cm tussenruimte) definiëren. Dit is flexibeler en geeft hetzelfde resultaat.
M.vr.gr. Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), Marklin-K, Draaischijf HK, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
336 Posts

Geplaatst - 27 apr 2019 :  15:55:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Aan wat Marco opmerkt zit wel een beperking, want "Virtuele melders" kan je niet bij "Blokken" als "Alternatieve stopplaats" gebruiken. En dat is nou net waar extra melders meestal voor worden gebruikt. Er kunnen daar alleen echte melder nummers worden ingevuld.

Bij "Vaste routes" kun je virtuele melders (x cm of x Sec. rijden) wel gebruiken als alternatieve stopplaats omdat daar alleen aangegeven hoeft te worden de "Hoeveelste" melder het is, dus geen fysieke melder (bv. 2.06), maar 1e, 2e of 3e melder. Dit is zo gedaan i.v.m. alternatieve blokken in een Vaste route, waarvan de melders natuurlijk andere nummers hebben.

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 27 apr 2019 :  16:20:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JackvdW


Aan wat Marco opmerkt zit wel een beperking, want "Virtuele melders" kan je niet bij "Blokken" als "Alternatieve stopplaats" gebruiken. En dat is nou net waar extra melders meestal voor worden gebruikt. Er kunnen daar alleen echte melder nummers worden ingevuld.



Hallo Jack,
Heb ik toch weer wat geleerd, bedankt.
Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), Marklin-K, Draaischijf HK, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina