Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 123 / Bezoekers Vandaag: 12534
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 invoeren functies uitgebreid in lok 36622 lukt niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 3 (of 3)

Jan Willem

39 berichten

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  16:07:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil bereiken dat lok 186 bij binnenkomen van blok 15 uit 14 functie3 hoorn gaat gebruiken, gedurende 2 sec.
Ik kan alles invoeren via functies uitgebreid, doch het lukt me niet om de invoer vast te houden na opslaan en verlaten tabblad onderhoud loks. Ik gebruik IB1, functies doen het op de IB (8 stuks).
Zou het met mfx te maken kunnen hebben?
Iemand een idee wat er mis kan gaan?
Met groet,
Jan Willem

Bewerkt door Jan Willem op 06 mrt 2019 17:51:16

LeidseBaan

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  16:15:23  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi jan
je kan dat invoeren bij onderhoud locomotieven, functies uitgebreid, en dan een BLOK toevoegen.
Gr
Tonnie

De leidseSpoorBaan is bij mij op Zolder, en dat in Groningen, of kijk op Youtube
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  16:22:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo zou het moeten kunnen, maar zoals je kunt lezen werkt dat bij mij niet. F3geluid erin gezet als functie uitgebreid. Bij uitgebreide functies bij reageer op blok/richting "Blok 15 komend uit blok 14"gekozen, duur 4 sec. etc.. Maar na opslaan en afsluiten bij teruglezen is de blokvermelding verdwenen en staat er "in ieder blok". Ra ra ......
groet,
Jan Willem

Bewerkt door Jan Willem op 06 mrt 2019 17:29:08
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  18:04:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Jan Willem,

En heb jij bij functies in het locomotief venster alle mogelijke functies netjes ingevuld ? Anders even je datebase plaatsen dan kunnen we kijken.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  18:28:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Oeps laat ik mijn glazenbol vallen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  18:40:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ga ik proberen......

Download Attachment: Testgroot.zip
11,82 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  19:16:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan Willem,

Je hebt bij uitgebreide functies signaalhoorn "uit na 4 sec" gezet. Maak daar eens "4 sec aan" van. Voor het overige als je het rolmenu opent naast "in ieder blok" dan zie je wel blok 15 komend uit 14.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  19:47:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan Willem,

Bekijk bijlage.

Groeten

Marcel

Download Attachment: Schermopname.jpg
153,31 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  19:57:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank Marcel,
Dat toevoegen van die blokrichting is juist het probleem. Dat had ik al 5 keer gedaan, en dat verdwijnt dan weer.
En 4 sec. aan helpt hier beneden op de bank zonder communicatie ook niet. Zodra ik heb afgesloten, en daarna tabblad onderhouid lokomotieven weer oproep, is de blokrichting weer veranderd in "in ieder blok" . Dan hoor ik ook niets, trouwens.......
Groeten


Jan Willem

Bewerkt door Jan Willem op 06 mrt 2019 20:10:50
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  20:47:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan Willem,

Bij mij lukt dit toch. Je moet toevoegen aan blok 15 komende uit blok 14 niet bij alle blokken.

Groeten

Marcel

Download Attachment: 201936183948_Testgroot.zip
11,85 KB

Bewerkt door Bonaza op 06 mrt 2019 20:49:59
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  21:29:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik de door jou opgestuurde database open staat er weer "in ieder blok". Heeft het te maken met mn algemene instellingen, IB en mfx of wat zou het kunnen zijn?
groet,

Jan Willem
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  21:38:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Nee, dat heeft er mee te maken dat je nog niet begrijpt hoe het werkt. Gewoon het vakje waar ieder blok staat openen en je ziet jouw gegevens.

Dat is wat Bonaza je ook verteld.
Overigens, gaan IB en MFX niet samen, voor de IB is het een gewone Motorola decoder. Jouw IB kent geen MFX.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 06 mrt 2019 21:51:43
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  21:45:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan Willem,

Probeer gewoon de database eens die ik je gestuurd heb, je zal nu wel een signaalhoorn hebben. Voor het overige aandachtig en begrijpend lezen.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  21:53:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Marcel, dat schreef ik toch, die heb ik geopend!
Reactie van Wim is bekend, behoeft geen commentaar.

Jan Willem

Bewerkt door Jan Willem op 06 mrt 2019 21:56:59
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  22:03:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jan-Willem, wat is er mis aan mijn reactie?
Daarin staat namelijk wel de oplossing en de oorzaak van jouw probleem. Goed lezen. Eigenlijk heel goed lezen, zonder vooroordeel.

De gegevens die jij zoekt staan er gewoon net even de database bekekenen.




Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2019 :  22:08:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan Willem,

Niet alleen openen aan je treintafel hangen en proberen. Wat is er trouwens mis met de reactie van Wim ? Koop hem maar een nieuwe glazen bol.

Doe nou eens het volgende. Open bij onderhouden locomotieven je loc 186.
Dan staat er inderdaad in "Reageer op blok richting" de tekst "in ieder blok". Maar als je nu onderaan links op het driehoekje drukt dan kan je op het driehoekje naast "in ieder blok" drukken en dan zie je blok 15 komende uit blok 14 verschijnen. Dan zie je naast "arriveert in blok en rijdt door" de 4 seconde aan staan.

Groeten

Marcel



Bewerkt door Bonaza op 06 mrt 2019 22:12:29
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  10:16:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede morgen heren,
Een nieuwe dag geeft nieuwe kansen.
De reactie van Wim geeft geen nieuwe invalshoeken/mogelijkheden, vandaar.
Reactie van Marcel betrof nog veranderen van 4 sec aan naar na 4 sec uit. Niets helpt. De print van Wim levert echt niets nieuws op, heb ik al zoals ik al eerder schreef 5 en intussen 10 keer geprobeerd De tekst van 14 naar 15 zet ik erin, en vervolgens verandert dat vanzelf na afsluiten onderhoud lokomotieven weer TERUG in "in alle blokken".
Als dat bij jullie niet gebeurt, zit er blijkbaar iets in mijn programmatuur fout, zodat de ingestelde gegevens niet beklijven.
Ik zet mijn printfoto's er zo bij.

Jan Willem
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  10:21:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan-Willem,
bespaar je de moeite. Na wegschrijven/wisselen komt er standaard te staan "alle blokken". Selecteer dan even na aanvinken onderhouden gegevens in de dropdownbox (alle blokken) het juiste blok wat jij wil zien. Een wereld gaat dan voor je open!!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  10:49:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Net de foto's gemaakt

Download Attachment: blokrichting1.jpg
212,72 KB

Alle blokrichtingen zijn te kiezen en met toevoegen komen ze beschikbaar om te selecteren voor de betreffende lok. Maar na de keuze voor in dit geval de 1200, beklijft de gemaakte keuze niet.



Download Attachment: blokrichting2.jpg
366,16 KB

Als ik het goed begrijp is de gemaakt blokkeuze wel actief maar niet direct te zien. Blijft dan de vraag waarom het geluid niet hoorbaar is als de trein blok 15 bereikt?
met groet,
Jan Willem

Bewerkt door Jan Willem op 07 mrt 2019 10:57:23
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  11:54:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Willem

Maar na opslaan en afsluiten bij teruglezen is de blokvermelding verdwenen en staat er "in ieder blok". Ra ra ......



Jan Willem, en op die vraag geef ik je een antwoord. Maar ik merk dat het niet meevalt om zonder vooroordeel een reactie te beoordelen en te begrijpen. Dit was weer eens zonde van mijn tijd.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  15:21:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan Willem,

Wat ik nu niet begrijp is dat je nu screenshots doorstuurd van je locNS1201 turqoise. We zijn heel dit draadje al bezig over je NS186. Ik krijg de indruk dat je het zelf heel moeilijk maakt. Dus ben je ondertussen zo ver mee dat na wegschrijven daar standaard "alle blokken" komt te staan ?

Met vriendelijke groeten

Marcel

Bewerkt door Bonaza op 07 mrt 2019 15:22:13
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  15:23:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb geen idee wat er nu veranderd is, maar ik heb geluid! Weliswaar bij elke binnenkomst van een blok gedurende 4 seconden, maar ik heb geluid! Spontaan gaat binnen een rondje de lichtfunctie uit, die ik dan weer handmatig via het rijscherm aan moet zetten, maar toch er is vooruitgang. Ik heb wel begrepen dat veranderingen enkele seconden/blokken nodig hebben om effect te hebben. Ga vanavond wel weer verder proberen om hoe lang in welk blok geluid te krijgen.
Mocht er iemand op de info hierboven nog een idee hebben wat er aan de ahnd kan zijn, ik houd me aanbevolen. Dank voor de reacties tot nu toe.
groet,


Jan Willem
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  15:27:35  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Bonaza

Jan Willem,

Wat ik nu niet begrijp is dat je nu screenshots doorstuurd van je locNS1201 turqoise. We zijn heel dit draadje al bezig over je NS186. Ik krijg de indruk dat je het zelf heel moeilijk maakt. Dus ben je ondertussen zo ver mee dat na wegschrijven daar standaard "alle blokken" komt te staan ?





Marcel,
Was puur om uit te vinden of bij een andere lok hetzelfde speelt. Ja dus. Die standaard "alle blokken" komt begrijp ik van Paul nu standaard terug, is normaal. Maar bij mij is het nog wel ook functioneel zo, bij alle blokken krijg ik nu geluid, ipv alleen bij binnekomst 15 uit 14, dat krijg ik nog niet voor elkaar.
met groet,

Jan Willem

Bewerkt door Jan Willem op 07 mrt 2019 15:29:01
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  16:41:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan Willem,

Je hebt geluid dat is eindelijk vooruitgang. Je kan nu achter je voorkeur (arriveert in blok, wil gaan rijden enz.) weer een rolmenu openen. Waarin je dan kan kiezen voor vier mogelijkheden namelijk: X sec aan, aan na X sec, uit na X sec, en toggle. Laat ons het laatste even vergeten. Je kan dus een hoorn in een blok bvb. 4 sec laten afgaan. Maar als je zegt aan na 4 seconden dan zal je in een volgend blok moeten kiezen voor uit na bvb. 4 sec. Anders blijft je hoorn afgaan. Je hebt daar ergens in een blok staan licht uit na 4 sec en volgens je laatste bericht gebeurd dit ook. Dus goed lezen wat er staat in de rolmenu's. Voor allle duidelijkheid heb ik een bijlage van het rolmenu bijgezet.

Hopelijk geraak je weer wat verder.

Marcel

Download Attachment: rolmenu.jpg
130,58 KB
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2019 :  20:35:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan Willem,

Ik begrijp niet helemaal waarom je voor de optie "Arriveert in blok en rijdt door" hebt gekozen. Dan doet de gekozen functie het alleen als die situatie zich voordoet en dat zal niet altijd zijn (bijvoorbeeld als de loc stopt).
Ik kies meestal voor "Arriveert in blok" en dan aan na 2 of 4 seconden (net wat het mooiste uitkomt). Bij mij werkt het altijd precies zoals ik wil.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Willem

39 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2019 :  17:02:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Dirk,
De bedoeling is om als de trein vanuit blok 14 de bruggen oprijdt, dat is blok 15, even z'n hoorn blaast. Ik dacht dus aankomst in blok 15 vanuit blok 14 (geeft ook de richting aan). Hoeft niet, blok 15 wordt toch maar in één richting bereden. En er wordt in principe niet gestopt in blok 15, dus wat zou er op tegen zijn.
Vervolgens heb ik jouw suggestie overgenomen, maar helaas geen verschil, bij elke binnenkomst van een blok gaat de hoorn 2 sec. Gelukkig brengt het vinkje uitzetten bij "functie aansturen" weer rust in de tent. Blijft voorlopig een raadsel.....
met groet,

Jan Willem
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 3 (of 3) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina