Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 118 / Bezoekers Vandaag: 8955
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Alternatieve stopplaats
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jimmaet

Finland
399 berichten

Geplaatst - 22 jan 2019 :  06:06:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi!
In o.a. blok 2 een alternatieve stopplaats opgegeven.
Het perron heeft een aankomst- en bezetmelder (3.04, 5.02) van ongeveer 40cm lang en ertussen ruim een meter lang 3.05.
Alternatieve stopplaats: 3.05.
Nu stoppen alle locs meteen bij aankomst in 3.05 i.p.v. netjes aan het einde van 3.05. Lijkt dus net op alternatieve stop: vrijkomen van aankomstmelder.
Moet ik gewoon 1000 keer rijden, zodat er geleerd wordt om aan het einde van 3.05 te stoppen of hoe hoort dat te werken?

'k Ga ook nog op zoek naar hardware problemen, misschien een overbrugde isolatielas oid?

Download Attachment: saunabaan3.zip
66,23 KB

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 22 jan 2019 07:56:53

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 22 jan 2019 :  11:20:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben, het is één blok met drie melders. Gewoon op de uiteinden stoppen lukt prima, aan einde van de meldsectie.
De trein past prima, als hij stopt aan het einde van 3.05.
Maar ja, als het betekent stoppen zodar 3.05 bezet is, dan werkt het niet zoals ik wil (en anders dan een gewone stopsectie)

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
248 Posts

Geplaatst - 22 jan 2019 :  11:44:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Je moet als alternatieve stopplaats 5.02 50 cm en 3.05 110cm opgeven.

En je wisselstraat beperking anders in stellen naar blok 2 van blok 11 tot 59 heb je van 0 km tot 120km en je snelheid in blok 2 100 km.

M.v.g. Piet

Bewerkt door P de Reede op 22 jan 2019 12:27:20
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 jan 2019 :  13:42:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Op de normale stopsectie gaat de trein onmiddellijk naar nul, met de ingestelde vertraging. 50 naar 0.
Een alternatieve stopplaats is niets anders dan andere stopsectie, en die zal net als alle andere stopsecties, de snelheid onmiddellijk naar nul brengen.

De maten die jij opgeeft zijn de lengtes van de trein die moet stoppen op die stopsectie. En die begint dus op 40cm vanaf het begin, oftewel einde binnenkomstmelder.
Bijna net zo logisch als dat 1+1 11 is.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina