Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 84 / Bezoekers Vandaag: 4523
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Keren en weer terugkeren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jean-paul

Namibia
27 berichten

Geplaatst - 26 okt 2018 :  11:21:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koploper collega’s,

Na een verhuizing de spullen na enkele jaren weer uit de dozen gehaald en bezig een baan met 35 blokken in te regelen in koploper. Al bij versie 9.4 en hulde voor de ontwerper en het ter beschikking stellen van software.
Ik heb een vraag over het keren op een rangeerspoor met stootblok. Ik heb de eigenschappen van deze blokken ingesteld met alle treinen mogen keren. Dus de getrokken treinen keren inderdaad keurig, voor een aantal moet ik nog de laatste wagon stroomnemend maken, ik doe dat met een soort contactverf. (2 rail uhlenbrock ib2 loconet).Nu de vraag
Is het mogelijk om een loc middels koploper aan zijn verstand te peuteren dat zodra het rangeerspoor achteruit is verlaten hij weer vooruit moet gaan rijden. Ik rijd nu automatisch om eea te testen, bij vaste routes kun je dit gewoon instellen ( daar wil ik uiteindelijk naar toe). Maar mijn vraag is dus kan het ook automatisch?



met vriendelijke groet,
jean-paul
---
IB II - loconet -h0- 2rail

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 okt 2018 :  11:50:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja hoor dat is zeer eenvoudig. Kwestie van een vinkje zetten bij keren loc. Als hij vanuit het kopspoor in het blok is waar hij moet keren. Via een variabele treinroute kun je aangeven dat dit alleen voor getrokkentreinen geldig is. Ook kun je via deze variabele treinroute voorkomen dat een getrokkentrein sowieso niet naar een kopspoor mag rijden. Er zijn verschillende basis opties.
Welke voor je layout gelden is afhankelijk van je sporenplan.

Mvg
Wim.

PS. Overigens moet het eerst handmatig (CTRL-F7) en automatisch (F8) goed werken, wil je met een vaste route werken. Een vaste route is namelijk een beperking op het algemene (automatische) rijden. Als het automatisch niet goed werkt zal het in en met een vaste route ook niet werken. Eerst de basis instellingen goed ingeven, dan met de beperkingen werken.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 26 okt 2018 12:39:58
Ga naar bovenaan de pagina

jean-paul

Namibia
27 Posts

Geplaatst - 26 okt 2018 :  18:35:53  Toon profiel  Reageer met citaat
dank je Wim, ik ga er mee aan de slag

met vriendelijke groet,
jean-paul
---
IB II - loconet -h0- 2rail
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina