Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 109 / Bezoekers Vandaag: 8479
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Probleem met weergave van baanontwerp
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

bvandewetering

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 06 apr 2018 :  21:51:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

De afgelopen dagen heb ik een aantal vrij omvangrijke aanpassingen in mijn baanontwerp gemaakt (ik heb o.a. 2 tabbladen samengevoegd). Na het opslaan en afsluiten van het onderhoudsprogramma ontdekte ik een vreemde weergave op mijn monitor. Ik zal proberen dit probleem (en de oorzaak) zo duidelijk mogelijk te omschrijven. De vraag is hoe ik het kan oplossen.

Tot nu toe paste het venster met het baanontwerp precies op een van mijn 2 monitoren. Na de aanpassing was het venster echter ineens wel 3-4 maal zo hoog als de monitor. Ik kon dus niet meer normaal omschakelen van het ene naar het andere tabblad. Natuurlijk zit er dan een schuifbalk rechts op de monitor venster waarmee je naar de onderkant van het venster kunt schuiven.

De oorzaak van het sterk vergrote venster zat helemaal onderin, in de vorm van een verloren stukje lijnstukje dat ik na een copy-paste actie miste.

Dan zou je dus denken: het onderhoudsprogramma openen en het verloren lijnstuk verwijderen. Maar helaas, zo eenvoudig blijkt dit niet te zijn.

Ik ben een redelijk ervaren Koploper en computer gebruiker, maar het is mij tot nu toe niet gelukt om het baanontwerp in het onderhoudsventer zodanig ver omhoog te schuiven dat ik het verloren lijnstukje kan verwijderen. Met de punaise en de pijlen kan ik het baanontwerp verschuiven, maar niet verder dan tot de bovenrand van het scherm.

Ook lukt het me niet om het venster zelf zodanig te vergroten en dan te verschuiven dat ik bij het verloren lijnstuk kan.

Wat zie ik over het hoofd. Wie weet een oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met groet,

Ben

bvandewetering

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 apr 2018 :  09:55:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ben en andere Koplopers

Hier is mijn database, die bij mij opent met een (nog) leeg tabblad "Rangeren".

Je moet de schuifknop rechts eerst helemaal naar beneden schuiven om het tabblad "Hoofdbaan" te kunnen openen. Dan zie je rechtsonder de boosdoener, een verdwaald lijnstukje. De baan zie je pas als je de schuifknop weer helemaal naar boven schuift.

Met groet,

Ben



Download Attachment: Venlo-Nieuw.zip
39,45 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 07 apr 2018 :  11:25:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Kun je dan niet gewoon een backup van een versie terugzetten, van voor deze verandering. Is het probleem toch opgelost.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

bvandewetering

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 apr 2018 :  11:50:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Natuurlijk Wim, als er met de collectieve kennis van dit Forum geen mogelijkheid gevonden wordt het verdwaalde lijnstuk te verwijderen, zit er niets anders op. Ik zal dan "alleen" alle aanpassingen weer opnieuw moeten aanbrengen.

Met groet,

Ben
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 07 apr 2018 :  13:43:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ben,

Bij deze een hersteld sporenplan ontwerp.
Zal in het openbaar niet vertellen hoe dit is verholpen.

Mvg
Wim.




Download Attachment: Venlo-Nieuw.zip
39,38 KB

Bewerkt door Wim Ros op 07 apr 2018 16:19:38
Ga naar bovenaan de pagina

bvandewetering

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 07 apr 2018 :  14:46:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Wim, dit bespaart me een hoop (dubbel) werk.

Ik denk dat ik begrijp waarom je niet wilt vertellen hoe je het opgelost hebt en heb daar geen probleem mee.

Blijft de vraag waarom dit lijnstukje (of waren het 2 stukjes?) daar onderin is verdwaald? Wat ik me herinner is dat ik twee keer heb geprobeerd een lijnstuk van het ene tabblad te kopiëren naar het andere maar dat ik het resultaat daarvan niet kon terugvinden.

Met groet,

Ben
Ga naar bovenaan de pagina

robbie103

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 08 apr 2018 :  13:54:42  Toon profiel  Reageer met citaat
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Ben,

Bij deze een hersteld sporenplan ontwerp.
Zal in het openbaar niet vertellen hoe dit is verholpen.

Mvg
Wim.

Waarom niet ? Daar is een forum toch juist voor bedoeld, zoals je onlangs nog een verse gebruiker duidelijk maakte...

koploper + mrdirect
Bentheim Rheine met een beetje fantasie 1977
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 08 apr 2018 :  14:04:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Omdat Wim waarschijnlijk diep in de database een aanpassing gemaakt heeft.
Iets waar je als gewone gebruiker niets te zoeken hebt omdat de kans zeer groot is dat je dan iets doet wat vervelende gevolgen heeft voor een juiste werking.

Niet zelf proberen dus.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 08 apr 2018 :  15:47:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robbie103
Waarom niet ? Daar is een forum toch juist voor bedoeld, zoals je onlangs nog een verse gebruiker duidelijk maakte...



Robbie103, Ik deel in het openbaar dat het probleem wat Ben had, is opgelost. Hoe openbaar kan ik zijn.
Hoe het is opgelost gaat niemand wat aan, daar kunnen jullie niets mee, en mogen jullie niets mee.
Ben deed beroep om de gezamenlijke kennis van het forum. Voor de oplossing ging ik een stapje verder. Dus het is openbaar dat het is opgelost, kan een ieder stoppen met zoeken en is het onderwerp klaar/gesloten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

robbie103

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 09 apr 2018 :  15:51:38  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door remunj

Omdat Wim waarschijnlijk diep in de database een aanpassing gemaakt heeft.
Iets waar je als gewone gebruiker niets te zoeken hebt omdat de kans zeer groot is dat je dan iets doet wat vervelende gevolgen heeft voor een juiste werking.

Niet zelf proberen dus.

Gr.
Eric



Tuurlijk, echte rocket-science,het bewerken van een teksttabel. Ik vertrek weer nederig naar m'n zoldertje, excuus.

koploper + mrdirect
Bentheim Rheine met een beetje fantasie 1977
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 09 apr 2018 :  16:18:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Een tekst file bewerken is inderdaad geen rocket science maar als je niet weet wat en waar je iets moet aanpassen is het middel erger dan de kwaal.

Aangezien wij als gewone gebruikers niet weten hoe de opbouw van de file is is het een slechte zaak om zomaar aanpassingen te gaan maken.
Dus gewoon afblijven

Hoe je echt niet nederig voor naar je zoldertje te gaan.
Gewoon accepteren dat je niet alles zelf moet willen aanpassen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

robbie103

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 09 apr 2018 :  17:39:33  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door remunj

Rob,


Gewoon accepteren dat je niet alles zelf moet willen aanpassen.

Gr.
Eric



Waarom ? Is een deel van de hobby. Ik laat m'n decoders ook niet inbouwen, verbouw zelf m'n voertuigen, bouw zelf decoders, seinen huisjes weet ik wat. Bouw zelf m'n computers en doe het onderhoud etcetc. En wat is dan het ergste dat kan gebeuren als je de boel verkloot ?

koploper + mrdirect
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 apr 2018 :  18:52:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Robbie103,

Wat schiet jij hier nu mee op?? Erger nog wat schieten we met zijn allen hier nu mee op?
Het probleem wat Ben had is opgelost. Hoe dat gaat niemand wat aan, en ook Eric slaat een slag in de ruimte, ook hij weet niet hoe het gedaan is.
Zo te lezen heb je veel te doen, ga daar dan lekker mee verder en laat dit rusten. Hier wordt niemand beter van.

Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

robbie103

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 09 apr 2018 :  19:31:50  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Robbie103,

Wat schiet jij hier nu mee op?? Erger nog wat schieten we met zijn allen hier nu mee op?
Het probleem wat Ben had is opgelost. Hoe dat gaat niemand wat aan, en ook Eric slaat een slag in de ruimte, ook hij weet niet hoe het gedaan is.
Zo te lezen heb je veel te doen, ga daar dan lekker mee verder en laat dit rusten. Hier wordt niemand beter van.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



Zoals je zelf al zo 'netjes' duidelijk maakte aan een newbie, daar is een forum voor, zodat anderen er ook wat van kunnen leren. Maar hou je kennis gerust voor je als je dat zo belangrijk vindt.

koploper + mrdirect
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 apr 2018 :  22:01:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Juist Robbie103, ik geloof dat je wel heel erg hardleers bent.
Maar ik wil nu juist dat deze kennis niet gedeeld wordt, om grote problemen te voorkomen.
Het delen van de oplossing is in dit geval voldoende.

Wat de Newbie betreft die reageerde via een PB, en daar reageer ik dan weer niet op en zeker niet als het een vraag betreft die op het forum staat. De vraag openbaar, openbaar reageren, zoals ik in dit onderwerp ook gedaan heb.
Verder bepaald een ieder wat hij wel wil delen en wat hij niet wil delen.

Mvg
Wim.


Mvg
Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

robbie103

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 09 apr 2018 :  23:03:48  Toon profiel  Reageer met citaat
"Maar ik wil nu juist dat deze kennis niet gedeeld wordt, om grote problemen te voorkomen."

Manmanman. Het gaat niet om de besturing van een kerncentrale oid. Zelfs microsoft staat je toe om in de registry te kloten als je daar zin in hebt. Maar blijf vooral zo doen, je hebt er weer een fan bij.

mvgrt Rob
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 apr 2018 :  23:33:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Geweldig, je staat erbij in de hall of fame.

Maar nogmaals je blijft hardleers, het probleem van Ben is opgelost, jouw probleem kan ik niet oplossen, daarvoor moet je ergens anders terecht.

BYEBYE

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

robbie103

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 10 apr 2018 :  14:37:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Zie net dat je in een ander draadje ook al zo bezig was.

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6053

Als je nou eens gewoon je smoel zou houden over zaken die je toch niet wilt delen ipv op te scheppen over wat je allemaal wel niet weet zou dat ook een heleboel ruis schelen.

salut

koploper + mrdirect
Ga naar bovenaan de pagina

bvandewetering

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 10 apr 2018 :  15:05:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Robbie,

Normaal reageer ik niet op gezeur, maar moet nu toch even kwijt dat ik deze laatste opmerking een zeer juiste vind en wel tot nu toe de enig juiste die je maakt. Alleen is die niet op Wim van toepassing maar op jezelf. De ruis waar je het over hebt begint namelijk met jou gezeur.

Wat mij betreft kan dit draadje gesloten worden.

Met groet,

Ben
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 10 apr 2018 :  16:27:32  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robbie103

Zie net dat je in een ander draadje ook al zo bezig was.

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6053

Als je nou eens gewoon je smoel zou houden over zaken die je toch niet wilt delen ipv op te scheppen over wat je allemaal wel niet weet zou dat ook een heleboel ruis schelen.

salut

koploper + mrdirect



Goh, als ik dan eens naar oude draadjes kijk waarin jij ook reageert zie ik wel een bepaald patroon in jouw reacties.
Iets met gelijk halen zullen we maar zeggen.

En kan ik het helemaal eens zijn met Ben zijn reactie.

Gr.
Eric

Bewerkt door remunj op 10 apr 2018 16:28:30
Ga naar bovenaan de pagina

John21

Netherlands
25 Posts

Geplaatst - 11 apr 2018 :  20:52:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik zo jammer vind is dat er een paar mensen zijn die deze leuke en ontspannende hobby verkloten voor andere.

MENSEN ALS JE IETS KAN IS HET MAKKELIJK KAN JE HET NIET IS HET MOEILIJK!!

Daarom zijn er gelukkig forums zoals deze in het leven geroepen zodat we ELKAAR op een normale en menselijke manier kunnen helpen.

En misschien is het antwoord niet altijd wat je verwacht of op had gehoopt (weet er alles van).

Maar ga elkaar niet lopen uitschelden of het bloed onder elkaars nagels vandaan halen.
We zijn allemaal volwassen mensen met een opvoeding van onze ouders.

Handel daar dan ook naar! en behandel elkaar zoals jezelf ook behandelt wilt worden!!!
Laten we met elkaar dit forum leuk en positief houden!! en elkaar helpen

Groetjes
John
Ga naar bovenaan de pagina

Lycurgus

10 Posts

Geplaatst - 12 feb 2019 :  13:21:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo all,

In mijn geval is de weergave van het baanontwerp breder dan mijn scherm.
Suggesties zijn zeer welkom.

Groet Cor


Download Attachment: NoordHolland.zip
3,34 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 feb 2019 :  15:41:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Minder breed tekenen.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Lycurgus

10 Posts

Geplaatst - 12 feb 2019 :  18:37:30  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Minder breed tekenen.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



Dan moet alles opnieuw getekend worden en het is al zo’n priegelwerk. Of ik moet wachten op de koploper versie met Formaat wijzigen van het raster en Vensters.
Heer Ros of anderen, met uw “ vrienden ” editie van Koploper moet dit toch een koud kunstje zijn.

Groet Cor
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 12 feb 2019 :  19:44:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Cor,

Ik heb net je baanplan eens bekeken maar zo'n priegelwerk vindt ik het niet.
Je hebt je baanplan juist vrij uitgerekt en ruim getekend.
Voor koploper is het niet meer dan een schematische weergave van je baan. Hoeft helemaal niet op schaal te zijn.
Ik zie zat rechte stukken die je gemakkelijk in kan korten zodat het op je scherm past.
Doen ze in het echt ook

Of je koopt een grotere monitor. Past het ook.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 feb 2019 :  20:17:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wat heb ik hier mee te maken, het is jouw eigen probleem. En ik ben net als jij enkel maar een gebruiker van het koploper programma.
Verder lijkt het me wel zo fatsoenlijk als je even met je echte naam ondertekend, want persoonlijk hou ik er niet van om door een anoniem iemand de les te worden gelezen. En als koploper je niet bevalt, jammer dan, kies je toch iets anders.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 13 feb 2019 11:16:23
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina