Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 130 / Bezoekers Vandaag: 2874
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Logische acties niet zichtbaar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

carel richters

Netherlands
348 berichten

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  14:01:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal
Ik ben vrij recent weer begonnen mijn treinbaan en ben zo langzamerhand weer toe aan het onderhoud van KL. Ik heb de laatste versie geladen en tot mijn grote verbazing zie ik in het menu Rijden geen logische acties als ik deze aanklik. De telfuncties zie ik wel maar geen logische acties. Omdat in de variabele en vaste routes nogal wat logische acties voorkomen, kan ik niet nagaan wat er precies gebeurt. Dan wordt het testen van de routes wel heel erg lastig om niet te zeggen onmogelijk.
Wat kan er aan de hand zijn, dat ik deze niet zie, of zijn deze net als de aanvullende blokgegevens verplaatst?

Mvrgr
Carel

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  14:22:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Deze, Carel?
Als je het niet ziet, even kijken bij Instellingen per database, Algemeen-1, Uitgebreide mogelijkheden aanvinken.



Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 12 mrt 2018 14:23:44
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  15:04:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,
Bedankt voor het snelle antwoord, maar helaas het biedt geen soelaas.
ik weet, dat ik ooit uitgebreide mogelijkheden heb aangevinkt en de menu mogelijkheden die daartoe behoren, krijg ik ook. Dan het vreemde:
a. zoals door jou weergegeven zie ik exact dezelfde mogelijkheden, maar als ik "Uitkomst logische acties" aanklik, gebeurt er niets;
b. Kijk ik bij Instellingen per database, Algemeen-1, dan staat er geen "Uitgebreide mogelijkheden", die ik kan aanvinken.

Mogelijk is er iets fout gegaan bij het laden van de laatste versie. Ik zal hem nog een keer laden en kijken hoe het er dan uitziet.
Of het nu goed of fout gaat, ik zal het even melden.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  15:25:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En zoals gewoonlijk en gebruikelijk, bij dit soort situaties, even een backup van de database plaatsen, dan kunnen we een gericht antwoord geven zonder te hoeven gissen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  15:27:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,
Ik heb versie 9.3 opnieuw geladen. Nu zie ik bij Instelliingen per database, Algemeen-1 het hokje van Uitgebreide mogelijkheden met daarin een vinkje, maar de tekst en het vinkje zijn niet zwart, maar heel licht grijs, zoals een mogelijkheid, die geblokkeerd is. Ik kan het vinkje dan ook niet weghalen en opnieuw erin zetten. dus de mogelijkheid is inderdaad geblokkeerd,
Onder het menu Rijden staat weer de Uitkomst logische acties, maar aanklikken geeft geen resultaat. Er is dus iets vreemds aan de hand, maar wat is voor mij de vraag.

Ik kan hieraan in ieder geval niets doen.

Waarschijnlijk kan jij mij ook niet helpen en moet de oplossing van "hogerhand" komen.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  15:31:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry Wim,
Ik zag jou opmerking net, nadat ik die aan Kees verstuurd had.
Ik zal een kopie van mijn database dadelijk toevoegen.
Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  16:06:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,
Ik probeer een backup van mijn bestand te sturen. Er wordt echter steeds aangegeven "invalid string" probeer een ander bestand. De backup wordt automatisch aangemaakt als zip bestand. Er wordt aangegeven, dat dit kan. Als ik hem in KL terugzet met restore is er niets aan de hand. Omdat de zip bestanden automatisch worden aangemaakt heb ik geen ander bestand. Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  16:28:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel,

Waarschijnlijk spaties in de naam.
Kies even een korte naam en het zal hoogstwaarschijnlijk wel lukken.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  16:34:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric,
Het bestand heet Zwiep6 zonder spaties. De spaties in de backup van datum en tijd worden automatisch aangemaakt. Ik kan er niets anders van maken.

Niettemin bedankt voort de poging om te helpen.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  17:48:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo mensen,
Ik ben een tijdje uit de roulatie geweest wat KL betreft. Ik merk, dat er inmiddels wel het e.e.a is gewijzigd. Kennelijk wordt van een backup van KL een zip bestand gemaakt (voorheen een .bck bestand). Dit zip bestand moet kennelijk omgezet worden naar een ander bestandsformaat alvorens het kan worden meegestuurd. Dubbelklikken van het zipbestand levert een .bck bestand op, maar dat wordt niet opgenomen om te verzenden. Je kunt dit bestand kennelijk kopieren, maar dan moet je een wachtwoord hebben en dat heb ik niet.
Hoe kan ik van het zip bestand een .bck bestand maken om mee te sturen? Wie kan mij helpen?

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  19:26:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel,

Gewoon dat zip bestand toevoegen. Niet zelf aan gaan lopen klooien
Koploper pakt dat bij een restore vanzelf uit.
En de naam van het zip bestand kan je gewoon een andere korte naam geven.
Velen zijn je al voor gegaan.

Gr.
Eric

Lees bv deze topics eens:
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?whichpage=0,88&TOPIC_ID=5811#38083
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=5952#39016
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5815

Bewerkt door remunj op 12 mrt 2018 19:31:37
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  20:19:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric en anderen

Inderdaad Eric. Door het bestand een andere naam te geven kan ik het nu als bijlage meesturen (je moet het maar net weten, vooral als je het in het verleden anders gewend was). Gelukkig, dat er mensen zijn, die het weten. Ik was er nooit achter gekomen.

Het feitelijke probleem is, dat ik in het menu Rijden wel het item Üitkomst logische acties zie, maar als ik dat aanklik gebeurt er niets. Ik kan de stand van de logische acties dus niet zien. Als ik in de instellingen per database, Algemeen-1 kijk naar het vakje Uitgebreide mogelijkheden, staat er wel een vinkje in, maar is dit vakje geblokkeerd. Het hoe, waarom en waardoor begrijp ik niet. Feit is, dat ik de uitkomsten van de logische acties niet kan raadplegen.

Overigens ben ik ook benieuwd hoe dit bestand nu in KL wordt ingelezen. Voorlopig weet ik dat ook nog niet. (ik kan niet even een jaartje pauze nemen of de hele boel is veranderd, terwijl Paul nog zo had gezegd, dat er niets meer bijgebouwd zou worden!!)

Ik hoop, dat iemand me kan vertellen, wat het probleem met de logische acties is en hoe ik een bijgevoegd bestand weer kan laden.

Mvrgr
Carel



Download Attachment: Zwiep.zip
98,36 KB
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  20:23:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik geloof, dat ik dat laden al wel begrijp. Terwijl ik zat te schrijven zag ik een aantal regels, die de bijlage voorstelden, dus daarvan vroeg ik me af, hoe laad ik dat ooit Nu ik het verhaal verzonden heb, zie ik dat het gewoon als bestand wordt vermeld, dan zal het laden wel lukken.

Excuses, dat ik voor mijn beurt praatte

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2018 :  20:25:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Het teruglezen gaat gewoon op dezelfde manier als vroeger.
Sla de zip file op op je harde schijf.
Kies in koploper backup/restore en dan gegevens teruglezen en kies de zip file.
En voila je hebt een database terug.
Het enige verschil is eigenlijk dat ipv dat de file xxx.bck heet deze nu xxx.zip heet
Over de achtergrond waarom hoef je je niet druk te maken.
Gewoon doen

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  11:15:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet nu precies hoe ik moet omgaan met een bijlage, maar nog steeds niet hoe het komt, dat ik de uitkomsten van de logische actie niet kan zien. In de instellingen per database, Algemeen-1 is het vakje Uitgebreide mogelijkheden aangevinkt, maar geblokkeerd. Het gevolg daarvan is, dat ik onder Rijden wel het item Uitkomst logische acties kan aanvinken, maar vervolgens niets zie. De Back-up van mijn baan Zwiep is voorgaand bijgesloten. Is er iemand, die hiernaar kan kijken en het raadsel oplossen. Ik begrijp er niets van, waarom het vakje Uitgebreide mogelijkheden is geblokkeerd.

Ik zou het erg waarderen, als iemand hiernaar zou willen kijken.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  11:43:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dat vinkje heeft er niets mee te maken.

Als ik zo even tijd heb zal ik naar je database kijken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  11:49:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Goed je database ingeladen, en het menu Rijden geopend, en daar zie ik gewoon de logische acties staan en zijn te tonen.
Kan je niet verder helpen, want hier werkt het zoals het moet.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  11:50:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel,

Op mijn PC in de demo mode werken de logische acties gewoon.
Alleen staan er veel locs op niet actief.
Als ik de Benelux trein in een blok zet b.v. blok 43 zet zie ik dat ook gebeuren in de logische acties.
Mijn conclusie is dat de logische acties gewoon werken.

Mvg Ab

(Koploper met ECOS of IBII met loconet,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Intel core i7 met W10

Bewerkt door Agebe op 13 mrt 2018 11:53:53
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  12:51:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel,

Geen idee waarom het bij jou niet werkt maar ook hier in demo mode verschijnen er netjes vinkjes bij de logische acties.

Kan me alleen voorstellen dat er in het echt net wat andere dingen gebeuren dan in de demo mode.
In de demo mode doet koploper precies wat jij ingegeven hebt.
In het echt reageert koploper op externe gebeurtenissen.
Misschien daar iets in veranderd?

Groeten,
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  13:35:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ab en Eric ,
Of ik het nu in de teststand of in de aanstuurstand probeer, in beide gevallen krijg ik de uitkomsten van de logische acties niet te zien. Omdat jullie precies dezelfde database gebruiken als ik, lijkt het er op, dat het een probleem van mijn computer is. Omdat ik de laatste tijd veel bezig geweest ben met herstelwerkzaahden van de baan, beschik ik niet meer over oude backups, waarvan ik kan zeggen, dat de situatie nog goed was.

Een vraag nog: als jullie bij de Instellingen per database, Algemeen-1 kijken zijn dan het vinkje van de Uitgebreide mogelijkheden en de tekst zelf ook vaag, zodat het wijzigen hiervan geblokkeerd is? Ik vermoed, dat daar het probleem ligt, maar wat daarvan de oorzaak is: geen flauw benul.

Ik ga proberen het programma Koploper geheel te verwijderen en het dan opnieuw te laden. Het lijkt me niet, dat er iets in de database zit, dat het probleem veroorzaakt, want dan zouden jullie er ook last van hebben. Misschien zit er iets in het programma, dat bij elke nieuwe versie steeds wordt meegenomen.

Ik laat het resultaat wel horen.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  14:26:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Okay, het niet kunnen wijzigen van de uitgebreide mogelijkheden heeft er dus niets mee te maken. Maar wat dan wel? Kl verwijderen en opnieuw laden helpt ook niets, ook niet als ik er een andere directory voor aanmaak.
De uitkomsten van de logische acties komen niet te voorschijn. Van de telfuncties wel. Waarom de een wel en de ander niet?

Wat kan er in mijn computer de oorzaak van zijn, die het zichtbaar worden van de logische acties verhindert? Wie een suggestie heeft, die hoor ik graag

Mvrgr Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  14:44:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carel richters

Okay, het niet kunnen wijzigen van de uitgebreide mogelijkheden heeft er dus niets mee te maken.



Dat zei ik om 11:43 al tegen je.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  14:49:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Open het menu vensters een en klik eens op Schik venters op titel.

Is het nu wel zichtbaar?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
714 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  15:51:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Carel,

Ga onder rijden nog eens naar "Uitkomst logische actie" klik dit nog eens aan. En schuif nu onderaan met de schuifbalk naar rechts. Dan krijg je het venster "Uitkomst logische actie" te zien. Het is gewoon buiten beeld geplaatst.

Groeten

Marcel




Bewerkt door Bonaza op 13 mrt 2018 16:07:10
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  16:37:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Marcel,
Je hebt helemaal gelijk. Dat is het. Hoewel,ik een groot scherm gebruik is de schuifbalk nauwelijks te zien. Daarom kwam ik niet op het idee - en met mij kennelijk meerderen - dat het daaraan zou liggen. Het vervelende is, dat die schuifbalk steeds weer verdwijnt en je denkt, dat wat je ziet het hele scherm is. Maar ik ben blij, dat de oplossing gevonden is.
Ik heb de plaats van de uitkomsten logische acties nu vastgezet op het zichtbare deel, zodat het me niet nogmaals overkomt.
Hartelijk dank en ook alle anderen, die hebben meegedacht.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2018 :  19:01:50  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door carel richters

Hoewel,ik een groot scherm gebruik is de schuifbalk nauwelijks te zien. Daarom kwam ik niet op het idee - en met mij kennelijk meerderen - dat het daaraan zou liggen.


Dat wij niet op dat idee kwamen was omdat wij (in ieder geval ik) blijkbaar een zodanig groot scherm gebruiken dat het venster gewoon zichtbaar was
Net ook nog even thuis geprobeerd op een 17" laptop en ook daar was het venster nog zichtbaar, zij het gedeeltelijk en simpel in beeld te schuiven.
Dus ik weet niet hoe groot jouw scherm is maar echt vreemd was het dus niet dat wij niets vreemds zagen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina