Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 429 / Bezoekers Vandaag: 8462
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 probleempje bij kopstation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 15 jan 2018 :  16:38:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,
Aan mijn kopstation op de baan in wording zit ik met een probleem vat betreft uitrijden. Om terug op de hoofdbaan te komen rij ik achterwaarts het station uit naar blok 3 daar keert de loc en via de wissel ga ik verder naar blok 7. Dat werkt zoals ik het wil. Met een loc of mijn stelletje. Ik heb ook een stel met 4 wagens, de wagens hebben geen verbruiker , alleen de loc heeft stroomvoerende koppelingen en die zorgt voor de verlichting. Hoe kan ik configureren zodat het lange stel stopt op het eind van bezetmelder 3.16 zodat de wagens niet op wissel 9 komen te staan. Het geheel is een test opstelling en ik kan alleen maar pendelen tss blok 1 en het schaduwstation, dus spectaculair is het niet maar ik zie voorlopig wat treinen rijden

mvg

Dirk

Download Attachment: baanDirk.zip
6,09 KB

DR5000, DCC peco

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 15 jan 2018 :  16:52:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Uhhmmmm, het punt waar 3.16 begint naar voren halen, zodat de lengte van 3.16 langer wordt en wel zolang dat de wagons er oppassen. Misschien een optie. En anders een lichtsluisje.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

JPJ

Netherlands
446 Posts

Geplaatst - 15 jan 2018 :  17:10:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Hoe lang is blok 3 in werkelijkheid ? ( Staat op 999cm ).
En hoe lang is de trein die erin moet passen ? ( Alle treinen staan op 999 cm ).
Dus als de trein langer is als het blok blijft hij sowieso op de wissel staan.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 15 jan 2018 :  19:41:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Naamgenoot,

Ik maak alle wagens en rijtuigen stroomafnemend door een weerstand van ca 6k in één van de assen te zetten. Je kunt, als je wagens of rijtuigen draaistellen hebben, als tijdelijke oplossing in het laaste draaistel de assen tegen elkaar in zetten, zodat de ene rechts stroom afneemt en de andere links. Als je dan genoemde weerstand van ca 6k tussen de assen zet (elk uiteinde om een as buigen) heb je je detectie al.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 15 jan 2018 :  22:13:06  Toon profiel  Reageer met citaat
OK, thnx, morgen eens bekijken.

Dirk

DR5000, DCC peco
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina