Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 203 / Bezoekers Vandaag: 2941
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 213
Google


Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Modelspoorwijzer.net

 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Bezetmelder in een wisselstraat?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wvk

Netherlands
16 berichten

Geplaatst - 11 sep 2017 :  13:56:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan ik een extra bezetmelder opnemen in een wisselstraat, dit om een sein eerder op onveilig te kunnen laten zetten?

Ben

Netherlands
520 Posts

Geplaatst - 11 sep 2017 :  13:58:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Jazeker. Met name bij een lange wisselstraat is dat handig, wordt hier ook toegepast.

Die bezetmelder neem je op in de reeks bij de blokeigenschappen maar niet als melder van "bezet bij" want het wissel is geen onderdeel van een blok.

Gr, Ben.
Ga naar bovenaan de pagina

wvk

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 11 sep 2017 :  14:01:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke, dank je wel, ga ik doen!!!
Ga naar bovenaan de pagina

wvk

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 11 sep 2017 :  16:31:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog een vraagje: Hoe zit dat met alternatieve wisselstraten? Dan komen de treinen langs andere bezetmelders....
Ga naar bovenaan de pagina

Ben

Netherlands
520 Posts

Geplaatst - 12 sep 2017 :  08:40:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Nooit over nagedacht. Er is toch altijd een gemeenschappelijk wissel, het eerste na het sein?

Gr, Ben.
Ga naar bovenaan de pagina

wvk

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 12 sep 2017 :  09:38:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat wel, maar bij alternatief 1 gaat de wissel linksom, alternatief 2 rechtdoor en gaat de trein meteen via een ander spoor naar het blok...
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5117 Posts

Geplaatst - 12 sep 2017 :  10:23:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja, en dan is dat toch dezelfde melder en hetzelfde wissel. Wat na vrijkomen de wisselstraat mag vrijgeven. En het sein op onveilig kan zetten. Dat heeft toch niets met het volgende blok te maken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Ben

Netherlands
520 Posts

Geplaatst - 12 sep 2017 :  10:54:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo is't.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5117 Posts

Geplaatst - 12 sep 2017 :  15:02:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Overigens, als de trein bij afbuigend een ander blok ingaat dan dat hij bij rechtdoor doet, dan is er helemaal geen sprake van een alternatieve wisselstraat.

Er is sprake van een alternatieve wisselstraat als de trein van blok A naar Blok B over verschillende wissels kan rijden om dezelfde bestemming te bereiken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wvk

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 13 sep 2017 :  11:45:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn baanontwerp is zodanig, dat ik 2 stukken baan niet als blok heb gedefinieerd, maar opgenomen heb in de wisselstraten, zodat als het ware vanzelf alternatieve wisselstraten ontstonden. Werkt prima, maar heeft dus het nadeel, dat seinen pas bij het bereiken van het volgende blok op onveilig worden gezet.
Ben nu aan het bekijken, of ik die stukken als aparte blokken kan definiŽren. Kost me wel extra bezetmelders (4).
Nadeel, die blokken zijn dusdanig kort (3 resp. 4 raillengtes). dat er geen trein mag stoppen. Ik neem aan, dat ook dat opgelost kan worden?
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5117 Posts

Geplaatst - 13 sep 2017 :  12:01:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dan ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe dat er in de database uit ziet. Gezien je eerdere beschrijving kan het geen alternatieve wisselstraat zijn.
Even een backup van je database plaatsen geeft uitsluitsel.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wvk

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 13 sep 2017 :  12:27:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij deze mijn backup!

Download Attachment: Completebaan.bck
90,87 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5117 Posts

Geplaatst - 13 sep 2017 :  15:36:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
wvk,

de rijweg van 1 naar 3 daar kan nooit een alternatieve wisselstraat inzitten, Dat geeft ook zeker problemen nu.

Verder kun je gewoon een blok maken met 1 melder en voor dat blok ee algemeen stopverbod geven voor alle treinen. Dan wordt er niet gestopt in een te kort blok en heb jij een trigger voor je seinen.

Dus 2 blokken erbij en dan is het veel netter opgelost dan dat het nu is.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wvk

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 13 sep 2017 :  16:22:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn alternatieve wisselstraten lopen van blok 13 en 15 naar blokken 9 en 10 ook omgekeerd van 9 en 10 naar 13 en 15.
Maar ik ga voor jouw oplossing: 2 blokken erbij met ieder 1 bezetmelder en een stopverbod!

Bedankt voor je feedback!!
Groeten (ook) Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5117 Posts

Geplaatst - 13 sep 2017 :  17:17:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja Wim, en er zitten er ook een 4 in blok 1 naar blok 3, en die horen daar zeker niet te zitten, dat geeft problemen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wvk

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 14 sep 2017 :  14:08:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Zie het nu ook, gaat al jaren goed......
Bedankt!
Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing Problemen bij het forum? Stuur een email. Conrad
Bestel hier en steun het forum!
© EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina