Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 183 / Bezoekers Vandaag: 80
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rijden met bestemming
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Loet

USA
114 berichten

Geplaatst - 19 mrt 2017 :  15:14:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.

Nog even een vraagje waar ik al een tijdje mee worstel.
Ik dacht altijd dat als je via F7 rijden met bestemming startte, en dan "volgend blok" uit het rijwindow van de lok of het nummer van de lok in het blok waar hij zich op dat moment bevindt, naar een ander blok sleept, de lok daar dan naar toe reed door zelf zijn route te bepalen.
Nou lukt dat slepen wel als dat naar het volgende blok is, maar geldt dat ook als het (zeg maar) 5 blokken verder op is?

Groeten

Loet

Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders.
Viesman seinen.

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2017 :  11:34:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Loet,

Als je puur F7 drukt rijden de treinen naar de opstelblokken en stoppen daar.
Ctl+F7 is rijden volgens bestemming. Dat gebruik ik overigens nooit. Als ik een trein naar een bepaald blok wil sturen, sleep ik hem, als de trein eenmaal rijdt, naar het blok waar ik hem naartoe wil hebben. Dat mag ook aan de andere kant van de baan zijn.
Standaard kun je 30 blokken overbruggen. Een en ander kun je instellen in [Algemeen]=>[Instellingen per database]=>[Snelheid/Bestemming].
Als je deze optie gebruikt maakt Koploper een eenmalige vaste route aan, die de trein naar het gekozen blok laat rijden. Dat werkt bij mij altijd goed.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2017 :  01:40:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo DIrk

Als ik het goed begrijp, en zoals het op mijn baan werkt, gaat het alleen als de lok rijdt, en niet meer in het blok rijdt waaruit hij vertrokken is.
Bij mij werkt het niet als een lok op een station stil staat en je will hem bijv naar een bepaald spoor op een rangeer terrain laten rijden.

Klopt dat?

Groeten

Loet

Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders.
Viesman seinen.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2017 :  11:04:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Loet,

Bij mij werkt het precies zo als jij beschrijft. Althans dat is de manier waarop ik treinen naar een bepaalde bestemming laat rijden. Mogelijk is er ook nog een andere methode, maar ik kan met deze manier goed genoeg uit de voeten.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina