Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 236 / Bezoekers Vandaag: 1273
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Koploper 9,1 met Digikeijs DR5000
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mark0126

Netherlands
11 berichten

Geplaatst - 12 mrt 2017 :  08:02:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo.

Ik gebruik koploper met de DR5000 centrale. Nu ben ik een nieuwe baan aan het bouwen en heb alles nu ingevoerd bij koploper, maar als ik de centrale met koploper wil aanzetten gaat die soms in noodstop.
Na een paar keer op het groene spiegelei te drukken pakt die hem wel.
Weet iemand hoe dit kan? Er staat geen loc op de baan dan en als ik de centrale via de software van Digikeijs aanzet dan gaat het prima.

Met vriendelijke groet,

Mark

H0,TC, Koploper

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 01 apr 2017 :  17:03:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mark,

Ik heb datzelfde, maar dat komt doordat ik twee echte noodstopschakelaars op de BMD16 over S88N heb staan. Moet eerst de S88 even geleefd hebben, om een "1" in te lezen.

Andere mogelijkheid: Ergens moet je op de baan iets met een grotere condensator opladen, als het hier aan ligt, knippert de Stop-led op de DR5000 (kortsluiting).
Even in het DR5000 programma op Track Output de maximale stroom en kortsluitings-vertraging van de DR5000 veranderen, ik gebruik 3000mA (maximum) en 100ms.

Als dit niet helpt, iets meer details betreffende onderdelen, gebruikte bussen enzo?
Groeten,

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 01 apr 2017 17:42:26
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina