Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 174 / Bezoekers Vandaag: 8467
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Geen bezetmelders in Testprogramma
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 berichten

Geplaatst - 30 dec 2016 :  15:20:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Beste allemaal
Ik heb een vreemd verschijnsel aan de hand.
Ik gebruik sinds kort de Ecos als centrale, nu werkt Koploper daar perfect mee samen. Het vreemde verschijnsel wat zich voor doet is dat ik in het Testprogramma de bezetmelders niet blauw zie oplichten als deze bezet zijn.
Het automatisch rijden is geen enkel probleem de bezetmeldpunten werken prima.
Toen ik de Ecos had geïnstalleerd werkte het wel, ik kan ook niet zeggen vanaf welk moment deze situatie is ontstaan, ik kijk immers niet iedere keer in het Testprogramma.
Ben benieuwd of er meer Ecos gebruikers zijn die dit verschijnsel ook herkennen.
Ik heb deze vraag ook gesteld op het FB forum maar daar kreeg ik niet echt een verklaring, voor dit verschijnsel

Hele groeten van een Half 0-ler

Koos

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 30 dec 2016 :  20:15:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Net even een korte test gedaan met 9.1 build 3 en de bezetmelders via het testprogramma, LocoNet via IB. En dat werkt zoals het moet.
De melders die je wil tonen moet wel in beeld zijn, dus leesbaar zijn in het vakje.

Groetjes


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 30 dec 2016 :  20:23:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Wim bedankt voor je reactie
Voor de duidelijkheid in de Ecos zie ik alle melders die bezet zijn en de melders die niet bezet zijn.
Automatisch rijden gaat ook perfect.

Het is geen onoverkomelijk probleem, maar ik moest iets testen, dan gebruikte ik altijd het geluid van de bezetmelders Nu werkt dat ook niet is onhandig als je alleen moet testen. Ik kan niet altijd een melding maken en op de Ecos kijken.


Hele groeten van een Half 0-ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 30 dec 2016 :  20:29:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Koos, meer dan dit kan ik niet voor je betekenen, met de IB werkt het.
Een ECoS heb ik gelukkig niet. ;)
Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 31 dec 2016 :  09:01:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Wim, nogmaals bedankt

Ik zal het er maar ophouden dat ik ermee moet leven.

Fijne jaarwisseling en een goed 2017 gewenst

Hele groeten van een Half 0-ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina