Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 592 / Bezoekers Vandaag: 1965
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 828
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 3 bezetmelders per blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

GTIBert

Netherlands
271 berichten

Geplaatst - 04 okt 2016 :  18:17:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren.

Wat is het voor/nadeel van 3 bezetmelders per blok.
Is 3 beter?
Of is er geen verbetering met 3 bezetmelders.


Alvast bedankt.


Gr. Bert

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 04 okt 2016 :  19:26:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan allebei.
Voordeel van 3 is dat je dan een binnenkomst, afrem en stopmelder kunt maken. Geeft een mooi rijgedrag.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 04 okt 2016 :  19:46:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Eric.

Bedankt voor je reactie.
Dit is een mooie uitleg.
Kon het niet uit de handleiding halen wat nu het verschil was.



Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 04 okt 2016 :  19:51:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Eric.

Bedankt voor je reactie.
Dit is een mooie uitleg.
Kon het niet uit de handleiding halen wat nu het verschil was.



Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 04 okt 2016 :  20:21:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert dit maakt onderdeel uit van het gedrag bij binnenkomst van een blok en van het leren remmen proces.

Dit is wat erover staat in de help.

quote:
Welke begrippen spelen een rol?
In Koploper zijn drie snelheden van toepassing, namelijk:

· Maximumsnelheid: de locomotief rijdt in een blok en heeft een volgend blok kunnen reserveren.
· Gemiddelde snelheid: de locomotief rijdt in een blok en heeft geen volgend blok kunnen reserveren. De locomotief zal bij binnenkomst van dit blok afremmen naar de gemiddelde snelheid. Met andere woorden: als er nog twee bezetmeldingen volgen (zie de definities in onderhouden blokken) rijdt de trein volgens de gemiddelde snelheid.
· Minimumsnelheid: de locomotief rijdt in een blok en heeft geen volgend blok kunnen reserveren. Bij de bezetmelder halverwege het blok zal de locomotief afremmen naar de minimumsnelheid. Met andere woorden: als er nog één bezetmelding volgt (zie de definities in onderhouden blokken) rijdt de trein volgens de minimumsnelheid.

Als hier wordt gesproken over de drie snelheden, worden de hierboven genoemde snelheden bedoeld.




Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

ChrisBurger

Netherlands
162 Posts

Geplaatst - 06 okt 2016 :  09:51:11  Toon profiel  Reageer met citaat

>Wat is het voor/nadeel van 3 bezetmelders per blok.

Een nadeel is dat het duurder is.

groet, Chris Burger

Maerklin loks, C-rails, CS1-reloaded (4.0.2), Koploper, Windows 10
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 15 okt 2016 :  12:39:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Voordeel is weer dat je bij handmatig rijden beter kan volgen waar de trein is. Een middenstuk van het blok zonder bezetmelder blijft meer gokken. Daarom heb ik 3 melders op mijn station, ik doe graag wat rangeren met de handregelaar.


Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW
Ga naar bovenaan de pagina

janspoor

253 Posts

Geplaatst - 16 okt 2016 :  00:04:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Om te weten waar ongeveer een trein is in een blok kun je ook uitstekend uit de voeten met een of meer virtuele bezetmelders. Gr Jan

*Zo ge't moakt, zo heddet!*
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina