Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 141 / Bezoekers Vandaag: 6957
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezet melder blijft actief na wegrijden lok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

enderscw

8 berichten

Geplaatst - 30 aug 2016 :  19:35:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedenavond,

Ik loop tegen een probleem aan waar ik niet uit kom.
Op zich loopt alles op de baan lekker door, maar ik heb een probleem met de rangeer lok.

De trein zal van blok 17 naar 15 rijden om blok 11 in te rijden om daar te keren naar blok 12 of 16.
tot zover gaat alles goed, alles word gedetecteerd en weer vrijgegeven.
Maar nu rijd de lok blok 11 binnen en stop en activeert melder 68.8. Na de aangegeven tijd vertrekt de trein weer maar de bezetmelder 68.8 (waar de trein op stond) word niet gedeactiveerd. met als gevolg dat alle volgende melders waar de trein nu over heen rijd wel worden gezien door koploper maar niet worden geregistreerd omdat melder 68.8 nog actief is terwijl de trein al een blok verder is.
Overigens gebeurd dit alleen als de trein automatisch rijd, rij ik met de trein handmatig over de melder licht deze op als de trein er op staat en verdwijnt weer als de lok er af is.

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Wouter



Download Attachment: Schwartzburg.bck
53,88 KB

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 30 aug 2016 :  21:16:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wouter,

Het maakt koploper niet uit dat een melder bezet blijft doorgeven, immers meerdere melders mogen tegelijkertijd bezet zijn.
Als de trein niet in het volgend blok wordt gezien, dan zal hij de eerste melder in dat volgende blok niet bereiken of actieveren.
2 mogelijke oorzaken verkeerde melder opgegeven, of de trein vertrekt in de verkeerde richting. Het bekende vinkjes probleem bij keerloc.
Zal er zo even naar kijken in de database.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 30 aug 2016 :  21:21:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wouter,

En ja hoor het bekende probleem.
in blok 11 komende uit blok 15 moet de trein niet keren als hij naar blok 12 of blok 16 gaat daar moeten de vinkjes weg, hij moet alleen terug als hij naar blok 15 gaat waar hij vandaan kwam.

Wat je dus hebt is een spooktrein.

Verder is het erg lastig om te zien waar in welk stukje van je sporenplan het blok nu precies zit, met alle blokken onder elkaar naast je sporenplan.
Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 30 aug 2016 21:30:53
Ga naar bovenaan de pagina

enderscw

8 Posts

Geplaatst - 30 aug 2016 :  21:52:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Dank voor je reactie.
Ik heb het aangepast en het werkt nu.

Ik zal ook de blokindeling aanpassen voor een beter overzicht.

Wouter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina