Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 198 / Bezoekers Vandaag: 441
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Decoder stuurstand
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

marcel01

Netherlands
105 berichten

Geplaatst - 18 mei 2016 :  11:49:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Er zijn een aantal combinaties op de baan met een stuurstand. Een enkele van deze heeft geen schakelbare front/sluit verlichting. Dat wil zeggen, aan en uit. Dit is wel een wens en dan direct ook het inbouwen van binnenverlichting. Nu rijdt ik met de loks/motorwagen DCC en wil eigenlijk in de stuurstand een Marklin mfx of fx of MM2 decoder plaatsen. De reden is simpel want deze heb ik na diverse ombouwen nog liggen.

Nu heb ik hier en daar gezocht en ingelezen. Als ik het goed begrijp kun je het adres van de stuurstand anders kiezen dan van de lok. Maar ook gelijk aan de lok. Ik snap dat ze dan dezelfde taal moeten spreken. Maar wat geldt voor een combinatie Motorola/DCC, wanneer deze diverse adressen hebben? Kan dit binnen koploper? Deze informatie heb ik nog niet gevonden, of overheen gelezen cq niet goed gezocht.

Bij voorbaat dank,

Marcel


marcel01

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 18 mei 2016 :  12:49:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marcel, koploper heeft toch helemaal geen weet wat het digitale format van je decoder is. Dat is alleen maar een nummer voor koploper.
De centrale is verantwoordelijk voor het format wat bij dat adres hoort. Dus adres 1 in de centrale DCC adres 2 Motorola adres 3 Selectrix bijvoorbeeld.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 18 mei 2016 :  16:56:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Ja, natuurlijk. Dat is ook zo. Zat ff in een tunnelvisie en dan wordt er moelijk gedacht. Is eigenlijk basiskennis. Pfff

Bedankt

Marcel

marcel01
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina