Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 139 / Bezoekers Vandaag: 1777
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 functies inbrengen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wuytack d

Belgium
37 berichten

Geplaatst - 17 apr 2016 :  09:15:50  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo,

Na al verschillende zaken in koploper te hebben kunnen regelen , probeer ik nu functies in te brengen. Dit lukt me niet, telkens ik meer dan 4 functies wil inbrengen krijg ik de mededeling "decoder heeft maar 4 functies". Nochtans volgens de handleiding heeft deze er 8. Wat doe, of denk ik verkeerd ?

Graag jullie reacties

Mvg.
Dirk

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 apr 2016 :  11:59:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dirk,

Ligt er aan welke decoder je gebruikt
Als het DCC is dan heeft hij max 28 functies, niet allemaal hoeven deze beschikbaar te zijn op de decoder.
Is het Motorola dan heb je 4 functies en kun je die uitbreiden via een extra adres met nog eens 4 functies.

Als je bij de DCC decoder kiest voor 14 stappen krijg je maar 4 functies
Als je bij de DCC decoder kiest voor 28 stappen heb je alle 28 functies beschikbaar.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wuytack d

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 17 apr 2016 :  13:15:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Bedankt voor je reactie, het ging over een DCC decoder met 14 stappen. Ik heb er hiervan enkele de andere zijn van 28 stappen .Kan ik dan die van 14 stappen instellen op 28 of heeft dit dan invloed op het rijgedrag van de loc. Zo ja moet ik dan opnieuw die loc ijken op snelheid of toch niet.

Mvg

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 apr 2016 :  13:35:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dirk,

Dan zijn die DCC wel heeeeeeel erg oud. Alleen de allereerste van Marklin/Arnold zijn 14 stappen, alle andere zijn 14/27 en/of 28/128 stappen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wuytack d

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 17 apr 2016 :  13:54:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Dan zal mijn probleem opgelost zijn, die enkele locs met 14 stappen zijn weliswaar nieuw aangekochte maar uitloopmodellen . Die zal ik gewoon op 4 functies laten werken. Kan ik dan gewoon een keuze maken uit de 8 mogelijke functies . Bv. 1 = F1 , 2 = F3 , 3 = F7 , 4 =F8.
Die andere locs zijn 28 stappen daar voorzie ik dan geen probleem mee.

Mvg.
Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 apr 2016 :  17:07:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dirk,

Als de decoder volgens de handleiding 8 functies heeft, dan kan het nooit een decoder zijn met slechts 14 stappen.
CV29 instellen dat hij op 28/128 stappen werkt in de centrale ook opgeven dat die hem met 28 stappen aanstuurt, en in koploper 28 stappen selecteren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wuytack d

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 17 apr 2016 :  17:25:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Bedankt voor de info, hier ga ik mee aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Mvg.
Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

wuytack d

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 17 apr 2016 :  18:41:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Het is gelukt, CV 29 veranderd en alles ok. Heb alles ingebracht en getest op de baan . Werkte prima, kan weer verder met andere instellingen.
Nogmaals bedankt voor de info ,

Mvg.
Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina