Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 130 / Bezoekers Vandaag: 11847
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Vergelijken database
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bverbiest

Netherlands
101 berichten

Geplaatst - 02 jan 2016 :  10:55:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste spoorvrienden
Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2016.

Mijn vraag: Is er een eenvoudige manier of programma om twee databases te vergelijken? Ik kan natuurlijk twee computers gebruiken en dan stuk voor stuk alle deelvensters openen om te vergelijken, maar dat is veel werk. Ook uitvoer naar Excel heb ik gedaan, maar daar staat dan weer niet alles in. Door gebruik en veranderen op twee plaatsen zijn er verschillen ontstaan in de databases.

Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 02 jan 2016 :  11:57:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Korte antwoord: Nee
Lange antwoord: Nee

De veiligste methode is om het of via de excel weg te doen of stuk voor stuk vensters te vergelijken.
Alle database files zijn welliswaar in leesbare tekst maar alleen Paul weet wat alle codes betekenen die je daarin vindt.

Er bestaat wel een programma KDiff3 waarmee je tekst files met elkaar kunt vergelijken.
Daar zou je de database files mee met elkaar kunnen vergelijken maar dat zou ik niet aanbevelen. Zelf handmatig in de database files gaan knoeien is een groot risico en kan je hele database onbruikbaar maken.
Ga je hier iets mee doen zorg dan eerst dat je een goede back up hebt.

Je zou eerst reverse engineering moeten gaan doen om uit te vogelen hoe de *.dba files zijn opgebouwd.

Mijn advies, gebruik de veilige methode.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 jan 2016 :  12:21:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Barend als er verschillen zijn in de databases en ze zijn voor dezelfde baan, dan gebruik je toch de database welke goed werkt en bewaar je die als tweede voor op de andere plaats.
Zijn ze weer gelijk.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 02 jan 2016 :  12:39:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de snelle reacties. Natuurlijk kan ik gewoon de best werkende database gebruiken. Er zijn alleen in beide databases (niet op de zelfde plaats functionerend maar wel met de zelfde baan) wijzigingen aangebracht en ik weet niet precies welke. Ik zou er dus op "eenvoudige" wijze willen achter komen welke verschillen er zijn.
Op zich geen ramp als het niet kan, maar zou wel makkelijk geweest zijn.

Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 jan 2016 :  15:13:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Barend,

2 pc's naast elkaar openzetten

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 03 jan 2016 :  17:24:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Barend.

Ik snap niet precies waarom je rwee verschillende database gebruikt voor de zelfde baan, dit schept toch alleen maar verwarring zoals nu.
Is het niet beter om als je wijzigigen op de ene baan aangebracht hebt om hier een backup van te maken en deze op de andere baan in te lezen, zo voorkom je verschillen.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleissmann - Koploper versie 8.6 )
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 04 jan 2016 :  14:49:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Barend,

Wat je zou kunnen doen als je inderdaad de databases wilt vergelijken is alle .dba-files van beide databasemappen openen in Kladblok en de tekst vervolgens kopiëren naar een WORD-file. Je zou zelfs alle dba-teksten van één database in één WORD-file achter elkaar kunnen zetten. Je krijgt dan zo twee WORD-bestanden. Deze kun je vervolgens met de WORD-optie 'vergelijken' met elkaar vergelijken. Je weet dan waar de verschillen zitten, maar je weet dan niet wat die verschillen betekenen. Dat vergt dan verdere detailstudie van elke database. Als je in je WORD-files een kopregel voor elke dba-tekst opneemt weet je een beetje waar je moet zoeken.
Maar zoals Eric en Wim ook al aangeven, als je teksten gaan aanpassen kun je je database ruïneren.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 04 jan 2016 14:51:01
Ga naar bovenaan de pagina

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 04 jan 2016 :  19:01:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik kom er wel uit, maar het zou in dit geval handiger geweest zijn.
Er is nu eenmaal gewijzigd in de database elders en ik weet niet wat. Vandaar mijn vraag. Natuurlijk is het handiger met één database te werken en dan de backup terug te zetten. Dat is ook wat vrijwel altijd zo is gegaan. Alleen dat is nu dus een keer niet gebeurd.

Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina