Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 181 / Bezoekers Vandaag: 6323
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 519
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 beginnen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

andre27856

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 16 aug 2015 :  11:25:37  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo ik ben andre beginneling
ik zou graag weten hoe ik moet beginnen ik weet niet op hoe ik een testbaan moet tekenen in koploper en of ik dit zonder de intellibox te moeten aansluiten ja of nee laat svp weten

mvg andre

remunj

Netherlands
1089 Posts

Geplaatst - 16 aug 2015 :  11:43:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Andre,

Welkom op het forum.
Allereerst, het helpt niet echt als je je vraag drie keer stelt. Komt wat dwingerig over.
Houdt er ook rekening mee dat niet iedereen altijd achter zijn PC zit, en dat het ook vakantietijd is. Dan staat bij veel mensen de hobby op een wat lager pitje en kan het wat langer duren voor je een antwoord krijgt.
Wat ik uit je andere draadje begrijp is dat je op voorhand al van alles gekocht hebt voordat je uberhaupt weet wat je wil, kan en nodig hebt.
Mijns inziens niet echt de handigste insteek. Zeker als je nog geen ervaring hebt met digitaal rijden.

Maar om op je vraag terug te komen. Je hebt blijkbaar de site van Paul gevonden en Koploper gedownload.
Als je even verder kijkt op de site (kwestie van naar beneden scrollen en niet stoppen bij het download linkje )vindt je daar de beginnershandleiding.
En je zult het misschien niet geloven maar daar staat precies in wat jij nu vraagt.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

andre27856

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 16 aug 2015 :  15:01:15  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Eric
aller eerts wil ik laten weten dat dit niet de bedoelling was
ik wil gewoon weten hoe en wat zit en verder zijn er geen boze bedoellingen bij
ik heb me wel uitlaten leggen bij DIGITAAL SERVICE te Almere op die open dag datik met deze componenten op het goede pad zou en hier een beginners baantje zoals ik me dat voor had gesteld allen ik ik weet niet hoe en waar je direct beginnen moeten hier in de buurtzijn weinig mensen die je daar iets over kunnen vertellen
ik hoop dat we elkaar kunnen uitwisselen van kennis en dat we zo verderkom

mvg Andre
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 aug 2015 :  15:52:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Andre,

Ik had niet zo'n zin om de zoveelste vraag naar de bekende weg te beantwoorden. Maar volgens mij heb je die vraag ook al eens ergens anders geplaatst, en die is toen zeker beantwoord.

Om met de spullen te werken die je nu gebruikt, daarvoor lees je de handleidingen van de 63410 en de 63320 maar eens rustig door en stel je die in m.b.v. je Intellibox, dat heeft verder niets met Koploper te maken.

Hoe je het een en ander via Koploper laat werken daarvoor lees je de beginners handleiding, daar staat het allemaal uitgelegd.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1089 Posts

Geplaatst - 16 aug 2015 :  17:06:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Andre,

Alvast een eerste tip: als je leestekens gebruikt worden je berichten een stuk leesbaarder. Ik moest het nu drie keer lezen om te zien waar een nieuwe zin begon. Grotere kans dat je dan ook eerder verder geholpen wordt.

Uit je andere draadje, met de 63320 kan je geen 8 blokken maken. Hooguit 4 of zelfs nog minder als je blokken erg lang zijn.
Deze module heeft 8 terugmeldingen. Dat is wat anders dan 8 blokken. Per blok heb je 2 of meer terugmelders nodig.

Nogmaals. Lees eerst eens de beginnershandleiding.
Zal je zien dat het allemaal wel gaat lukken.

En neem hier eens een kijkje:
http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Digitale_baanbesturing

Maakt je ook wel wat wijzer.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina