Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 163 / Bezoekers Vandaag: 646
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lokadres 100
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Veroen

Netherlands
237 berichten

Geplaatst - 13 aug 2015 :  21:41:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumlezer,

Nieuwe lok ( V100 van Brawa ) ingesteld op adres 100.

Op het rijwindow van de Lokprogammer van Esu rijdt de lok en werken de ingestelde functies prima. Zet ik de lok op de baan dan reageert niets meer.
Ook op de rijwindow van Koploper geen reactie!

Lees ik het adres via de programmeerrail via lenz basisstation uit dan wordt onder CV1 het adres 100 wel aangegeven.

Ik rij dus met Lenz DCC / ESU lokdecoders en Lenz handregelaars LH 100 en 001 en uiteraard Koploper

Wijzig ik het adres naar bijv. 101 dan werkt alles prima.

Hoe kan dit?

Groet,
Coen.


Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 aug 2015 :  21:45:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bij het lenz systeem zijn alle adressen boven de 99 lange adressen, dus adres 100 is een langadres. Bit 5 in CV29 moet dan gezet zijn.

Bij het gebruik van een ESU programmer zullen de adressen boven de 128 pas lange adressen zijn, en zal de programmer niet automatisch CV29 aanpassen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina