Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 94 / Bezoekers Vandaag: 7408
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Loconet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Anoniem 2

Netherlands
20 berichten

Geplaatst - 26 jul 2015 :  22:18:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedenavond,

Ik heb een intellibox waarvan de S88 kapot is. Ik heb gelezen dat ik - in plaats van repareren - kan uitwijken naar loconet. Ik lees nu echter dat ik koploper op "loconet" moet instellen. Maar hoe gaat dit nu samen. Hoe stuur ik nu mijn treinen en wissels aan?

Heeft iemand ervaring met deze vraag ?
Alvast bedankt

vrgr, Jack

JackvdW

Netherlands
335 Posts

Geplaatst - 26 jul 2015 :  23:21:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jack,

De overgang naar Loconet is redelijk goed te doen. Heb ik gedaan i.v.m. de spontane reset waar de IB last van heeft.

Het geld dan echter niet alleen voor je bezetmelding maar ook voor je verbinding met de PC. Daarvoor heb je een interface nodig. Ik heb een Rosoft exemplaar en die voldoet goed. Deze zet je RS 232 signaal vanaf de PC om naar Loconet. Je sluit de interface via een Loconet koppelprint (Loconet Box) aan op je Loconet T aansluiting van de IB.

Je moet daarna in de algemene instellingen je Digitale systeem instellen op Loconet (maak altijd eerst een back-up met de bestaande settings).

Als je al een aantal S88 melders hebt zul je die ook met een interface om moeten zetten naar Loconet, doe ik ook met een Rosoft exemplaar.

Loconet is een z.g. Sternet waar je alle Loconet spullen op aan sluit en daarvoor heb ik een Loconet box met 5 connectoren waarmee alles dus aan elkaar hangt. Vanaf de box dus 3 kabels naar: PC interface, S88 interface en de IB T aansluiting.

Bij de overgang naar Loconet past Koploper (voor zover nodig) zelf de instellingen aan (mocht daar toch iets mis gaan heb je de back-up nog).

Je locs en wissels kunnen gewoon blijven zoals het is, alleen praat de PC nu Loconet tegen de IB die zet het om naar je eigen protocol op de baan, DCC of Motoroala.

Volgens mij heb ik alles wat er nodig is benoemt, anders zal er nog wel een medespoorder reageren.

Succes ermee,

Groeten Jack.

Bewerkt door JackvdW op 26 jul 2015 23:29:46
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 jul 2015 :  00:49:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jack,

Om over te gaan van s88bus naar LocoNet via de adapter, hoef je eigenlijk niets aan de instellingen te veranderen, alleen het aansluiten van de s88LN voldoet. Ook hoef je hiervoor niet over te stappen naar het LocoNet protocol, dat is om een andere rede wel aan te raden, namelijk om van de vervelende spontane resets af te zijn, daarvoor heb je een LocoNet-inteface nodig en in koploper kiezen voor een LocoNet centrale ipv van de IB/TC.
Een LocoNet-box heb je daar niet perse bij nodig de LocoNet-modules zelf hebben ieder 2 aansluitbussen waarmee je alles door kunt lussen.
Alles wat je zoekt en daarvoor nodig hebt vind je hier http://rosoft.biedmeer.nl/

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Anoniem 2

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 28 jul 2015 :  00:04:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim En jack,

Dank jullie voor deze snelle en duidelijke reacties.
Ik heb de S88LN gekocht en begrijp nu de gehele samenhang.

Mvrgr, Jack Wijnands
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina