Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 280 / Bezoekers Vandaag: 2200
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Afrem probleem in dynamische blokken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marc

Netherlands
30 berichten

Geplaatst - 14 mei 2015 :  11:29:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste,

Ik heb een schaduwstation gemaakt met dynamische blokken en lichtsluizen. Ik heb naar mijn idee zo ingesteld dat de treinen moeten stoppen gelijk na het vrijkomen van de lichtsluis aan de kant van binnenrijden. Echter rijden alle treinen 10 tot 15 cm verder voordat ze stil staan. Gevolg is dat ik regelmatig heb dat treinen tegen elkaar rijden ondanks de veiligheidsmarge.

In de bijlage mijn backup.

Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen of ziet wat ik verkeerd heb ingesteld.

Alvast bedankt voor het meedenken en ideeën!

Mvg,
Marc

Download Attachment: Lisdorp-2015.bck
207,55 KB

Mvg,
Marc

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 15 mei 2015 :  12:28:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,

Kijk eens naar de instellingen van de massa-simulatie, die staat b.v. voor een goederentrein lang op 17 sec om af te remmen van 50km/u naar 0

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Marc

Netherlands
30 Posts

Geplaatst - 03 jun 2015 :  16:54:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Wel is al beter geworden. Ik heb voor de eerste blokken in de dynamische blokken een extra bezetmelder op de wisselstraat gezet als binnenkomst melder. Daarnaast heb ik de lichtsluit bij bezet worden ingesteld dat er afgeremd moet worden naar minimum en bij het vrijkomen van de melder gestopt moet worden.

Daarnaast heb ik de systeem parameter initiële tijd om het remmen verlaat te starten van 60 op 5 seconden gezet.

Dit alles geeft betere rijeigenschappen in de dynamische blokken.

Ik heb nu nog 1 probleempje. Ik rijd met een aantal locs zonder geijkte snelheid, dus met decoderstappen. Deze rijden bij het vrijmaken van de lichtsluis bij het tweede blok met de gemiddelde snelheid. Ik wil eigenlijk dat de locs met de minimale snelheid de sluis vrijmaken. Nu rijden ze te ver terug en blijft er te weinig lengte over voor het eerste blok inclusief de veiligheidsmarge.

Ik heb bij de instellingen per database opgeven dat de sluis vrijgemaakt moet worden met 10 km/h voor de geijkte locs, maar waar en hoe kan ik instellen dat locs met decoderstappen de minimale snelheid rijden of met een bepaalde decoderstap?


Mvg,
Marc


Mvg,
Marc

Bewerkt door op 03 jun 2015 16:55:13
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 06 jun 2015 :  13:44:57  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc K



Wel is al beter geworden. Ik heb voor de eerste blokken in de dynamische blokken een extra bezetmelder op de wisselstraat gezet als binnenkomst melder.



Er bestaat ook zoiets als snelheidsbeperking op een wisselstraat, kun je per wisselstraat inzetten. Dat heb ik gedaan voor het binnenrijden...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina