Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 59 / Bezoekers Vandaag: 2211
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Tip handregelaar Daisy II
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 berichten

Geplaatst - 18 apr 2015 :  20:31:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Beste mensen.

Zoals wellicht bekend gebruik ik ECoS I met Loconet.
Rijden doe ik met Koploper maar rangeren doe ik toch het liefst zelf met een regelaar in de hand.

Ik Heb een Fleischmann Profi-Boss maar daar vindt ik nadelen aan zitten.
Een lok is alleen maar uit een database op te roepen dus moet je die eerst invoeren in de database. Dat invoeren moet ook nog eens los van het systeem gebeuren en is nog al omslachtig.

Gisteren heb ik bij Uhlenbrock op de beurs Intermodellbau te Dortmund een handregelaar Daisy II aangeschaft.
Uhlenbroch zelf zegt dat Daisy II een intelligente handregelaar is.
Het is werkelijk een pracht ding.

Voordelen voor mij:
- loknummer is rechtstreeks in te geven voor lok oproep.
- Er is een lok database aan te maken en dat gaat kinderlijk eenvoudig.

Daisy II heeft meer in huis. Wissels kun je individueel bedienen (kan de Profi-Boss trouwens ook).
Maar met Daisy II kun je rijwegen oproepen vanuit een andere centrale als die met een terugmeld adres kunt bereiken.

Via rijstraten schakelen kun je dus met Daisy II een terugmeld signaal genereren.
Daar ligt nu mijn tip. Als je aan het rangeren bent en je wilt een logische/speciale actie in Koploper activeren kun je dat met de handregelaar Daisy II bewerkstelligen.
Je hebt de handregelaar toch in de hand en de rijwegschakel mode heb je in een handomdraai voor getoverd. De gewenste logische actie heb je zo geactiveerd als je hem nodig hebt.
Ik ga er zeker iets mee doen.

Voor de één zal het een toeter of bel meer zijn, de ander zegt heee das leuk !!!!!!!!!!

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, ik heb er weer één bij ontdekt (zo moet je het maar zien)

Ik wilde jullie dit niet onthouden, dus voor wie er wat aan heeft!

Mvg, Johan

P.s. staat in gevorderden omdat logische/speciale acties m.i.z. niet bij de beginners thuis hoort.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina