Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 303 / Bezoekers Vandaag: 4638
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Selectie van MR-Direct als centrale - protocl tussen KL PC en MR-Direct centrale?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Patrick Smout

Belgium
89 berichten

Geplaatst - 08 dec 2014 :  23:12:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik in koploper MR-Direct instel als centrale, welk serieel protocol wordt er dan gebruikt voor de communicatie tussen de KL PC en de MR-Direct centrale?
Is dit dan P50x?



Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 08 dec 2014 :  23:16:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Yep


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Patrick Smout

Belgium
89 Posts

Geplaatst - 09 dec 2014 :  00:05:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

in KL met een MR Direct centrale kan je 16(+4) loc functies aansturen. Gebeurt dit dan door de standaard P50x opdracht XFuncX voor de functies 9-16?

Dit zou mooi zijn omdat in mijn zelfbouwcentrale deze opdracht reeds ingebakken zit. Met KL ingesteld op IB P50x heb ik maar 8 functies.
Andere hobbels zie ik dan niet direct opduiken door over te schakelen van IB naar MR Direct.
(Jammer genoeg kan ik niet direct testen. Treinbaan staat op zolder en omdat huisgenoten reeds slapen is dat nu verboden terrein)


Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 dec 2014 :  00:33:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Patrick,



Dat +4 verhaal is voor Motorola format decoder FMX via Motorola New.
Maar stel je vragen daarover gewoon aan de maker van MRDirect Marco Roede.

Mvg
Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 09 dec 2014 00:46:52
Ga naar bovenaan de pagina

Patrick Smout

Belgium
89 Posts

Geplaatst - 09 dec 2014 :  07:00:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Bedankt voor je reactie. Ik probeer het vanavond even te testen of het werkt. Krijg ik het niet aan de praat dan mail ik wel even naar Marco

Mvg,

Patrick

Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout
Ga naar bovenaan de pagina

Patrick Smout

Belgium
89 Posts

Geplaatst - 09 dec 2014 :  21:21:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Even getest en mijn centrale (Elektor DCC Command Station 09/2008) laat zich prima aansturen door KL en MR-Direct als centrale.
Hierbij dus ook 16 locfuncties ipv de 8 bij de keuze van Intellibox/Twin als centrale. Mogelijk dus ook een oplossing voor gebruikers van andere centrales die P50x ondersteunen en die op zoek zijn naar meer dan 8 locfuncties bij aansturing via seriële poort (bvb. Tams Easy Control ??)

Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 09 dec 2014 :  23:18:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Dat is een goed idee.

Hier net even een test gedaan met de Tams MC als MR-direct centrale, en dat werkt inderdaad.

In de Koploper handleiding staat onder "MRdirect", dat bij het afsluiten van de communicatie de com-poort open blijft staan.

Als je achtereenvolgens op de rode spiegelei drukt, de centrale uitschakelt, de centrale weer inschakelt, op de groene spiegelei drukt, dan krijg je een foutmelding over de communicatie waarbij geadviseerd wordt het nogmaals te proberen en dat lukt dan.

Als je Koploper helemaal afsluit en dan pas de centrale uit zet, heb je bij de volgende keer opstarten dit probleem niet.

Dus vraag ik mij af, of het wijs is om een Tams MC als MR-direct centrale in Koploper op te geven.

Groeten

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Patrick Smout

Belgium
89 Posts

Geplaatst - 12 dec 2014 :  21:35:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Jan,

volgens mij is het niet sluiten van de poort en de foutmelding die erop volgt enkel en alleen een windows aangelegenheid met verder geen nare gevolgen. Nadeel is bvb. dat, nadat je op het rode ei gedrukt hebt, de poort ook niet gebruikt kan worden door andere programma's omdat de poort nog steeds in gebruik is door KL.
In mijn geval bvb. heb ik ook nog wat losse programma's voor m'n centrale te beheren met ondermeer CV programmeer mogelijkheid.
Gevolg nu is dat ik koploper volledig moet afsluiten alvorens ik dit programma kan gebruiken.
Dit nadeel neem ik er graag bij in ruil voor de 16 loc functies

Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina