Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 420 / Bezoekers Vandaag: 2283
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Fout in Blok ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roadman

137 berichten

Geplaatst - 03 dec 2014 :  19:47:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Goedenavond

Wat ik heb gedaan weet ik echt niet (meer). Maar het is niet meer mogelijk om ook maar 1 lok in blok 14 te plaatsen. Waarom ? Geen idee. Wat verandert ? Niet dat ik weet. Anders had ik het wel weer teruggedraaid. Ik ben al een tijdje aan het puzzelen en zeg het eerlijk: ik zie het gewoon niet. Verder draait alles perfektt. Geen klagen.

Wie wil er eens een "frisse" blik werpen op dit euvel.

Het gaat er dus om dat er geen enkele lok geplaatst of gesleept kan worden naar blok 14.

Ik hoor graag wat voor truk ik heb uitgehaald die ik zelf niet meer zie.

Hierbij, uiteraard, mijn file.

Bedankt vast
Fred,


Download Attachment: 201234132958_20141203_163158.bck
256,56 KB

Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 03 dec 2014 :  20:14:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Fred,
Omdat ik op dit moment op een iPad werk kan ik jouw database niet zien, maar ik heb een vermoeden, waarin het zou kunnen zitten. Als dit soort dingen bij mij gebeuren zit het meestal in de variabele routes. Als je voor een loc meerdere variabele routes hebt aangemaakt, dan kan het gebeuren, dat deze met elkaar in strijd zijn. In de ene route mag een loc in het blok rijden en in de andere niet. Dan geldt het verbod en niet de toegang. Vooral als je verschillende mogelijkheden met logische acties laat gebeuren, dan kan het heel lastig zijn om uit te zoeken, wanneer het wel of niet mag. In je idee heb je niets veranderd in de route, maar door een andere route aan te maken, kan er een tegenstrijdigheid optreden. Misschien moet je het daarin eens zoeken.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 03 dec 2014 :  20:25:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Het zit in de variabele route "OBB Railjet".
Daar heb je een vinkje gezet bij geldt altijd, tenzij geselecteerd.
Dat betekent dat de beperkingen van deze variabele route voor ieder treintype gelden, behalve bij de treintypes waar je deze route hebt aangevinkt.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 03 dec 2014 :  20:33:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Hallo Carel en Huub.

Carel; je was op de goede weg. Huub heeft hem erin gekopt Dat was hem.
Jongens bedankt. Was trouwens de laatste wijziging die ik had aangebracht, maar, zoals wel vaker; net die vergeten.

Ga weer de baan op.

Nogmaals dank,
Fred

Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina