Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 70 / Bezoekers Vandaag: 2244
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 automatische stop opheffen... "go knop op externtableau"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

M.Schulte

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 10 okt 2014 :  23:12:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van M.Schulte  Reageer met citaat
Hoi,

zoek me inmiddels al weken wezenloos in Koploper naar een oplossing voor een naar het lijkt simpel probleem.
Op het forum kan ik de oplossing niet terugvinden, misschien zoek ik verkeerd.
Vandaar mijn vraagaan jullie want ik zie hemff niet, misschien denk ik wel helemaal in de verkeerde richting...

Oke nu mijn "probleem"....

Ik rijdt normaal volledig automatisch en dan stoppen er op kans treinen op mijn station.
Nu heb ik dit station ook bedienbaar gemaakt met een extern tableau en viaeen schakelaar kan ik dus kiezen tussen zelfde sporen kiezen waar een trein binnenkomt en vertrekt en wanneer of door volledig automatisch bedrijf.
Maar omdat mijn baan niet al te groot is vind ik soms dat treinen te lang stil staan langs het perron bij auftomatisch rijden en wil ze dus zelf laten vertrekken. Natuurlijk alleen als er een blok vrij is.
Nu dacht ik dit op te lossen door "stopopheffen" te gebruiken op extern tableau maar dan stoppen ze altijd als deze functie aanstaat.
Oke een tweede drukknop erbij zodat je via die extra bezetmelder dit stukje van het externe tableau inschakelt en dan starten.....
Ja dit werkt...... echter dit werkt alleen als het blok nog niet bezet is.
Als er een trein staat op het station en ik wil hem daarna laten vertrekken op deze manier werkt de functie niet.

Iemand een idee, via speciale actie kun je wel automatisch rijden starten maar de trein rijdt al automtisch dus dat werkt niet.
Eigenlijk dus opzoek naar een manier om de "GO" knop van het rijwindow in een extren tableau te vatten. Niet afhankelijk van loc maar van blok.

Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
waarschijnlijk is de oplossing simpel maar ik zie hem ff niet.

groeten en alvast dank voorjullie hulp.

Marco

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 10 okt 2014 :  23:22:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,
Dit lijkt mij een kopie van uw vraag van gisteren.
Kijk even daaronder, daar staat al één oplossing of voorstel...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 10 okt 2014 23:23:28
Ga naar bovenaan de pagina

M.Schulte

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 15 okt 2014 :  22:37:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van M.Schulte  Reageer met citaat
Oeps er is iets fout gegaan volgens mij...

1000x excuus voor de dubbeling. Deze mag van mij weggegooid worden

groet Marco
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina