Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 104 / Bezoekers Vandaag: 9012
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 706
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Vrijgave wisselstraat
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 berichten

Geplaatst - 05 jun 2014 :  10:49:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Goedendag Koplopers

Ik ben een beetje aan het spelen met Koploper en loop tegen het volgende aan.

Bij "instellingen per database" en dat "seinen/wissels" heb ik "wisselstraat vrijgeven na geheel gedetecteerde trein" aangevinkt.
Uiteraard ook even "alle treinen worden gedetecteerd" er bij aangevinkt want ik rij drei-leiter.

Op de baan werkt het prima en wordt de betreffende wisselstraat waar ik het graag wil hebben op de juiste tijd vrijgegeven.

Echter op het scherm kan ik het niet voorelkaar krijgen zoals ik het wil

Het baangedeelte lichte rood op en ik wil graag het baangedeelte groen oplichtend hebben


"blok bezet" was rood en die heb ik groen gemaakt.


De lijnstukken lichten nu ook groen op als de trein op het betreffende detectiepunt rijdt.
Echter de wisselpoten blijven rood oplichting.
Ik hen mij suf gezocht waar ik dat kan veranderen maar ik kan het nergens vinden.

Weet iemand hier waar ik de kleur rood van de wisselpoten kan veranderen in groen?

Bij voorbaat vriendelijk dank voor alle moeite!

Mvg, Johan

P.s. het pijltje is het enige wat bij mij rood mag zijn.

Mvg, Johan

phdirk

Netherlands
2532 Posts

Geplaatst - 05 jun 2014 :  16:33:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johan,

Als je het standaardkleurenschema gebruikt, kleuren de wissels dan wel rood als van een bezet blok, of worden ze blauw, zoals bij een bezet blok door een onbekende trein.
Ik had die situatie op mijn baan en heb de wissels juist mee kunnen laten kleuren door de bezetmelders van de wissels in een bepaalde wisselstraat op te geven bij [Vrijgave na bezetmelding] in [Vrijgave wisselstraat] bij de Tool Wisselstraten in [Onderhouden]=>[Baanontwerp]. Dan moet je wel bezetmelders aan de wissels hebben toegewezen, anders lukt het niet.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 05 jun 2014 :  18:07:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Johan,

de kleur van de wissel kan je veranderen, bij welk item veranderen de optie gereserveerd van kleur veranderen,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Bewerkt door Wissels op 05 jun 2014 18:08:38
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 05 jun 2014 :  18:46:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Dank voor de reacties.

Het probleempje heeft zich zelf opgelost.
Ik heb Koploper op 2 PC's staan. 1- de echte rij PC 2- deze PC die aan internet hangt waar ik Koploper in de testmode heb draaien. (grote veranderingen zijn makkelijker eerst op de test-PC door te voeren en dan overplaatsen op de rij-pc)

In de testmode deed zich het zelfde probleempje voor. Echter na even op advies van Drik in de default mode gedraaid te hebben en weer terug gezet naar de Mitholz instellingen bleek de eerdere rode wisselpoot wel groen te zijn.

Welnu meteen even de rij-PC opgestart en even rijden. Blijkt dat de wisselpoot meteen groen is ipv rood.
Na afsluiten en (later) opstarten blijkt de verandering dus ook door de wisselpoot gepakt te worden.

Waarschijnlijk een piep klein bugje in Koploper.

Dank voor meedenken en lezen. probleempje is de wereld uit!


Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2532 Posts

Geplaatst - 06 jun 2014 :  15:02:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johan,

Goed te lezen dat het probleem min of meer spontaan is opgelost. Kennelijk ergens een bitje verkeerd gestaan.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina