Auteur |
Onderwerp |
|
henkberg
Netherlands
4 berichten |
Geplaatst - 04 jun 2014 : 15:30:12
|
De Großbekohlungsanlage van Marklin is niet bekend in koploper; maar dat hoeft geen enkel probleem te zijn; door schakelaars op het baanoverzicht te plaatsen kun je deze kraan perfect via koploper bedienen Als je eenmaal het principe weet kun je het voor vrijwel ongelimiteerde mogelijkheden toepassen
Marklin CS1 reloaded = ECOS + 2 x S88
Download Attachment: Kraan-installatie.pdf 396,45 KB
Download Attachment: Tracks.bck 48,14 KB |
|
phdirk
Netherlands
2571 Posts |
Geplaatst - 04 jun 2014 : 16:15:46
|
Hallo Henk,
Welkom op het forum. Je hebt een mooie oplossing bedacht voor de bediening van deze kraan. Ik heb je bestanden in mijn mapje Koploper Handleidingen gezet.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 15 jun 2014 : 20:25:52
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door henkberg
De Großbekohlungsanlage van Marklin is niet bekend in koploper; maar dat hoeft geen enkel probleem te zijn; door schakelaars op het baanoverzicht te plaatsen kun je deze kraan perfect via koploper bedienen Als je eenmaal het principe weet kun je het voor vrijwel ongelimiteerde mogelijkheden toepassen
Marklin CS1 reloaded = ECOS + 2 x S88
Download Attachment: Kraan-installatie.pdf 396,45 KB
Download Attachment: Tracks.bck 48,14 KB
Dank voor deze fraaie en goed uitgewerkte bijdrage. Het is ook een mooi voorbeeld van creatief omgaan met de functies van Koploper. Hulde.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
|
|
addelaat
Netherlands
1 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2016 : 20:01:45
|
Beste Henk, Ik heb je programma voor de aansturing van een kraan in Koploper bij mij nagebouwd in Koploper. Ik heb een Roco portaalkraan H0, 40108. Het draaien werk prima. Het hijsen soms goed en soms kun je hem niet stilzetten. Het bewegen van de giek werk helemaal niet terwijl de led op de kraan wel knippert. Ik heb alles wel 3x nagelopen maar kan geen fout ontdekken. Heb jij enig idee waar het probleem zou kunnen zitten en hoe we dat opgelost kunnen krijgen? Want met zo'n leuk opzetje dat je gemaakt hebt moet dat toch kunnen! Alvast bedankt voor de moeite. |
|
|
henkberg
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 23 nov 2016 : 17:31:29
|
Hallo addelaat,
hierbij een documentje om te controleren of al de functies van je kraan decoder goed werken ; Ik heb helaas geen Roco om het te kunnen controleren
Download Attachment: Kraan_decoder_controleren.pdf 219,6 KB |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2016 : 19:16:11
|
Hoi Tom,
Hulde aan de mooie uitleg top.#128077;#128077; Ik ga dit in koploper invullen en uitproberen.
Mvg Bert
Gr. Bert |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2016 : 19:20:26
|
Hoi Henk,
Jij ook bedankt voor het handige document. #128077;
Gr. Bert |
Bewerkt door GTIBert op 27 nov 2016 18:14:18 |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 27 nov 2016 : 17:46:37
|
HOI henk,
Ik heb alles zoals je het omschreven heb in mijn baanplan toegevoegd. Het werkt als een tierelier.
Bedankt voor de mooie uitleg en omschrijving.:)
Mvg Bert
Gr. Bert |
|
|
|
Onderwerp |
|