Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 203 / Bezoekers Vandaag: 6574
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 alternatieve stopplaatsen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ChrisBurger

Netherlands
162 berichten

Geplaatst - 14 mei 2014 :  18:36:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ben op het ogenblik mijn twee grote baan aan het testen. Ook in deze baan heb ik bij de stationsblokken alternatieve plaatsen met bezetmelders gecreëerd.

Tot mijn teleurstelling stoppen de korte treinen niet bij de alternatieve plaats maar meteen bij de eerste bezetmelder. Ik wil het allemaal verder uitzoeken en als het probleem blijft kom ik hier op terug met een goede probleemomschrijving en de backup van mijn baan.

Mijn vraag nu is: heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en waardoor werd dit veroorzaakt?

vr. groet,
Chris Burger


Maerklin CS1-reloaded C-rails Koploper

ChrisBurger

Netherlands
162 Posts

Geplaatst - 15 mei 2014 :  11:56:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Bij het instellen van de bezetmelders in Koploper zit een knop Bezet bij..... "Obv bezetmelders". (obv=op basis van, ik moet altijd even diep nadenken). Wanneer je deze knop activeert, worden de "normale" bezetmelders in deze lijst toegevoegd, maar niet de bezetmelders die alternatieve stopplaatsen verzorgen.

Nu bleek van morgen dat een aantal alternatieve stopplaats bezetmelders constant actief was en dat werd natuurlijk niet door een blauwe bloklijn getoond. Ik heb nu de alternatieve stopplaats melders toegevoegd aan de lijst, zodat wanneer zo'n bezetmelder onterecht actief is dat dat direct zichtbaar wordt.

Probleem opgelost! Ik wilde dit even delen.

vr. groet, Chris Burger



Maerklin CS1-reloaded C-rails Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 15 mei 2014 :  12:49:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Chris, dat lijkt mij sterk, en kan niet waar zijn.
Alle meldpunten die jij bij de 'Te verwachten meldpunten' opgeeft worden aangevinkt in het vakje 'bezet bij' als je op de obv button klikt.

Gratis opfris cursus.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 15 mei 2014 12:54:05
Ga naar bovenaan de pagina

ChrisBurger

Netherlands
162 Posts

Geplaatst - 16 mei 2014 :  09:14:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Bedankt voor je reactie.

Er is nu even een miscommunicatie tussen ons. Natuurlijk de bezetmelders die vermeld staan in 'Te verwachten meldpunten' worden overgenomen door de button. Maar de bezetmelders die alleen vermeld worden in de alternatieve stopplaats worden niet over door de button "Obv bezetmelders". Er daar gaat mijn onderwerp over. Dit valt ook makkelijk te checken.

En wat betreft je opfriscursus. Ik denk zeker het nodige van jou te kunnen leren, dus zeg maar wanneer de cursus plaatsvindt!

vr. groet, Chris Burger

Maerklin CS1-reloaded (4.0.0) C-rails Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 16 mei 2014 :  10:57:11  Toon profiel  Reageer met citaat
De alternatieve bezetmelders vermeld ik gewoon bij verwachte bezetmelders, waarom niet, ze liggen in het blok. Dan klopt bezetmelding ook.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

ChrisBurger

Netherlands
162 Posts

Geplaatst - 18 mei 2014 :  13:11:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim en Theo,

Bedankt voor het advies, ik heb het direct toegepast op de database van mijn baan.

vr. groet, Chris Burger

Maerklin CS1-reloaded (4.0.0) C-rails Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina