Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 216 / Bezoekers Vandaag: 7218
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 blok bezet, lok wil er niet in.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rjr

Netherlands
144 berichten

Geplaatst - 07 apr 2014 :  09:12:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Als tweede vraag in dezelfde hoek als mijn andere vraag nog iets waar ik tegen aanloop.

Bij mijn vaste route voor de lok om te draaien en om te lopen is bij het laatste blok aangegeven dat de trein er in mag rijden ondanks dat die bezit is. Hier zitten namelijk nog lengte en treintype in.
Dit werkt.

Echter als ik het opsplits dan werkt het niet.
Trein was binnen gekomen en had de lengte en treintype achter gelaten in blok 602.
Zet een nieuwe lok in 601. Heb een vaste route aangemaakt om van 601 naar 602 te gaan, daar aangevinkt dat het blok ook ingereden mag worden als deze bezit is. Hier wordt dan treinlengte en type opgehaald waarna er gekeerd wordt en weer naar 601 gereden wordt. Hier vandaan wordt er dan verder automatisch gereden de baan op.

Echter als de lok in 601 staat, en ik wil automatisch rijden starten dan pakt de lok dit niet op. Blok is bezet krijg ik als reden.

Klopt het dat koploper op dat moment niet over kan stappen naar automatisch rijden, en moet er altijd begonnen worden met rijden naar een leeg blok alvorens de actie van treinlengte en type overhalen opgepakt kan worden in een vaste route?

Bedankt,
Roelco

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 08 apr 2014 :  18:12:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roelco,

Als blok 601 de eerste is uit het rijtje blokken in de vaste treinroute en 602 dus de tweede, dan moet het werken. Deze situatie heb ik hier ook op de baan.

Als 601 het richtingsblok is en 602 de eerste uit het rijtje blokken in de vaste treinroute werkt het volgens mij niet.


Groeten

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

rjr

Netherlands
144 Posts

Geplaatst - 08 apr 2014 :  23:58:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,

Bedankt voor de info,
Dat heb ik dus inderdaad gemerkt. 601 is het richtingsblok. Heb nu een extra dummy blok tussen gevoegd 604, en nu werkt het naar behoren.


Roelco
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina