Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 120 / Bezoekers Vandaag: 299
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 altijd schakelen draaischijf
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rjr

Netherlands
144 berichten

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  10:57:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Is er een optie om te zorgen dat koploper altijd het commando geeft voor de draaischijf?

Nu gebeurd het nog wel eens dat koploper denkt dat de draaischijf goed staat, maar omdat ik handmatig bezig ben geweest is dat niet meer zo. koploper stuurt alleen niet het commando opnieuw, en rijd de trein dus gewoon het gat in?

Bedankt,
Roelco

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  11:25:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Wanneer ik rangeer zet ik mijn wissels altijd "via" koploper", anders weet KL niet hoe ze staan.

Ik vrees dat je iets soortgelijks zult moeten vinden voor de draaischijf.
Altijd verzetten via koploper...

Noot: ik droom er nog van mijn draaischijf op koploper te hangen, ik ben dus nog GEEN ervaringsdeskundige !!!

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

rjr

Netherlands
144 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  11:59:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Bedankt voor je info. Voor wissels hoeft het niet. Daar kun je aangeven in instellingen per database, tap wissels. Zet wissels altijd.
Deze optie lijkt voor een draaischijf niet te werken. Op zich logisch hoor.

Ben nu bezig met de nieuwe optie, dan zal ik ook voor de draaischijf allemaal handmatige wisselstraten maken, en dus altijd via koploper schakelen. Dan wordt het probleem waarschijnlijk opgelost, maar vroeg me af of de optie ergens verstopt zat.

Het is wel een optie die afhankelijk is van de draaischijf instellingen. Kan op mijn decoder namelijk ook instellen dat als hetzelfde commando gegeven wordt waar die al staat dat hij dan 180 graden moet draaien. En dan moet dus juist niet het commando gegeven worden als hij al goed staat.

Bedankt,
Roelco
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  14:00:57  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door rjr


Bedankt voor je info. Voor wissels hoeft het niet. Daar kun je aangeven in instellingen per database, tap wissels. Zet wissels altijd.



Dat werkt echter bij sommige wisseldecoders OOK NIET, sommige merken of types onthouden hun laatste bevel en geven het niet opnieuw.



Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina