Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 123 / Bezoekers Vandaag: 7587
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Lok rijdt met koploper niet hard met LP V4.0
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Bru

Netherlands
74 berichten

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  16:22:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Heren het probleem is dat een omgebouwde lok met een Lok Pilot V4.0
rij eigenschappen trekt langzaam op remt langzaam af rijd op de ECOS niet harder dan 64 km/pu dat is 2 uur op de regelaar.
neem je hem over op de Ecos dan gaat hij wel harder.remt en trekt ook sneller 0p.. ander treintype genomen maakt niet uit
andere lok genomen ook met een V4.0 werkt hij goed gaat naar volle snelheid.het verschil in kooploper en de regeleenheid is een groot verschil op twee Ecossen geprobeerd

Marklin Esu Ecos

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  18:38:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Zomaar een idee:
Welke max. snelheid heb je bij KL bij die loc en bij het treintype staan staan ? Want dat weet de Ecos zelf niet....



Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  19:17:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rijdt de loc via decoderstappen, of geijkte snelheid, is die ook daadwerkelijk geijkt, wat zijn de andere instellingen, zoals massa simulatie enz. enz. enz.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  19:23:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Vraag van Wim eerst beantwoorden, anders heeft mijn opmerking geen zin.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  20:46:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Goed even gekeken maar dat maakt niet uit op nieuw geijkt .
instellingen bij treintype/bloktype.
veranderingen treintype maakt niet uit.diesel/stoom/e lok..
stoomlok 18 geprobeerd met een 6090 decoder last regeling op bijna 0
in koploper remt erg traag optrekken ook massa simulatie klopt geen bal van 5 sec duurt 2x zo lang...

MVG.
Martien
Marklin Esu Roco.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  20:53:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Martien,

Zet je database eens hier op het forum. Dan kunnen we eens kijken of we rare dingen zien in de Koploperinstellingen. Anders zit het in de instellingen van je decoder. Dat is lastig op afstand te beoordelen.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  21:14:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Martien,

Kunnen we het misschien bij alleen de LokpilotV4.0 houden voordat we je hele voorraad gebruikte decoders hier voorbij zien komen.

Database plaatsen en precies aangeven wat nu het probleem is.
Daarbij ook de waardes van CV2,CV3, CV4, CV5,CV6 en CV29 even doorgeven van de betreffende decoder.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2014 :  14:50:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Martien,

In welke lok zit de betreffende decoder (Merk en type). Geef naast de CV-waarden die Wim heeft aangegeven ook de waarden mee van de CVs 51-56.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2014 :  15:32:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk, Wim,

Ik kan even niet goed volgen...de lok rijdt "anders" onder koploper dan rechtstreeks op de centrale (zo begrijp ik het probleem). Dat kan toch moeilijk aan de decoder parameters te wijten zijn ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2014 :  15:57:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
DenTheo,

Om alles uit te sluiten en om de volledige informatie tot onze beschikking te krijgen was dat mijn vraag, heb een hekel aan het kijken in een glazenbol.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2014 :  23:31:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Heren een vraag was de lok is een mak van de OBB decoder defect .
een LP v4.0 met de gegevens van de maxtor motor.
en om al de gegevens van mijn baan op het net te zetten ????


MVG.
Martien
geen betere weg dan overleg.
Marklin Esu Roco.
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2014 :  00:13:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Theo ik denk niet dat inderdaad met de parameters te maken heeft van 50 tot 56 en van 2 tot 6 alles veranderd van CV 5 max 64 naar 30 blijft max tot 2 uur
CV 29 geen instellingen veranderd..12/14 geprobeerd DCC28 stappen
nu is het wel een railcom.
Maar gaat dit door naar/in koploper.

MVG.
Martien
geen betere weg dan overleg.
Marklin Esu Roco.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2014 :  08:42:07  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Bru
en om al de gegevens van mijn baan op het net te zetten ????


Als je een oplossing voor je probleem wilt, is dat wel verstandig.
En waarom niet, je database is toch geen staatsgeheim?

Koploper doet in principe automatisch precies hetzelfde als jij handmatig doet: de snelheidsregelaar van je ecos bedienen.
Als je loc handmatig sneller rijdt dan via koploper, heb je zeer waarschijnlijk iets verkeerd ingesteld in koploper. En dat kunnen we alleen ontdekken aan de hand van de database.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2014 :  09:57:18  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Bru

Heren
en om al de gegevens van mijn baan op het net te zetten ????




Ik neem aan dat je toch steeds een back-up maakt van je baan ?

Als je dat bestandje even aan je antwoord hangt als bijlage dan kunnen we allemaal meekijken. Veel eenvoudiger dan je denkt.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2014 :  22:04:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Hallo heren

Download Attachment: SUSSEN.bck
991,63 KBhet door u gevraagde Bestand

MVG.
Martien
geen betere weg dan overleg.
Marklin Esu Roco.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2014 :  22:11:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En om welke loc gaat het nu eigenlijk, of mogen we dat zelf opzoeken?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  20:24:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Sorry
het kantoor was even niet bemand buiten diens was noodzakelijk..
de lok is een diesel..

T TEE RAm 501

MVG.
Martien
geen betere weg dan overleg.
Marklin Esu Roco.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  21:30:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Uw Ram heeft treintype diesel tot 90kmh meegekregen. Dat bereikt hij volgens uw ijken al op stap 13. Koploper zal dus uw Ram nooit aansturen boven stap 13.

Doe jij dat met de hand via uw centrale wel, dan rijdt hij harder.


-----

Je gebruikt wel een eigenaardige manier om de snelheid te beperken....
Je beperkt niet via de stamgegevens van de lok, die is ingesteld op 999kmh. Daarom maak je een treintype diesel van 90kmh.

Anderzijds zitten er blokken in uw baan waar het maximum 200 kmh is...
Ook daar is de TEE beperkt tot 90kmh door uw keuze van treintype.

Maar het mag zo natuurlijk....

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2014 :  00:09:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Hallo Theo op een of andere manier is het oude eik patroon er in blijven staan nu veranderd maar nog geen verandering
ga morgen verder.
We bepalen de snelheid bij Treintype en Bloktype rest word toch overschreven.. altans dat staat er ..

Download Attachment: 20143242240.bck
963,8 KB

MVG.
Martien
geen betere weg dan overleg.
Marklin Esu Roco.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2014 :  00:17:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Martien,

De eerste stappen lijken mij om de loc op de juiste manier te ijken. Dat wil zeggen bepaal wat de max. snelheid is bij stap 28.
Deze maximale snelheid kun je ook nog via de decoder instellen als die te snel of in sommige gevallen te langzaam zie daarvoor de CV2,CV5 en CV6.

Dan zal het uiteindelijke resultaat veel beter zijn dan nu, want ik zie hele rare snelheden staan bij de geijkte snelheden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina